meubel aankoop

meibloem
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

meubel aankoop

#1 , 19 jun 2018 10:25

Goedemorgen, ik hoop dat een van jullie mij kan helpen want ik hoor nogal tegenstrijdige berichten.
Heb aankoop gedaan van prijzig bankstel en nieuwe slaapkamer die einde volgende week geleverd worden
(binnen het afgesproken leveringstermijn) . en ze komen dus met buitenlift aangezien ik klein gebouw op 3de
verdieping woon.
Nu willen ze wel het bankstel meenemen tegen betaling van € 100 maar niet de slaapkamer en als ze het wel zouden
doen ook weer eens tegen betaling terwijl mijn buurvrouw (werkt bij een meubelwinkel zegt dat ze ook de slaapkamer
moeten meenemen want ik heb een nieuwe gekocht en dat € 100 meer als voldoende is).
Als ik iemand kende in Brussel die ik plezier kon doen met de slaapkamer dan met plezier en wil geen advertentie plaatsen
op internet.
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie advies/commentaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jun 2018 10:48

Volgens mij is een meubelzaak niet verplicht om gratis jouw oude meubels mee te nemen. Je hebt een contract met hen voor het leveren van nieuwe meubels, niet voor het ophalen van oude.

Kan je niet bellen naar de kringwinkel of zo?

meibloem
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2018 10:12

Bedankt Lenniek , had al alle kringwinkel en allerlei instanties gebeld maar wachttijden enorm lang
en ik vond het echt zonde voor groot afval.
Uiteindelijk lag de oplossing heel dichtbij want ik heb iemand in het kleine gebouw waar ik woon
een heel groot plezier kunnen doen en ik ben echt blij want ze zijn in goede staat. Bedankt voor Uw antwoord en een fijne dag gewenst.

Reclame

Terug naar “Andere”