2de auto kopen op zelfde naam

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

Re: 2de auto kopen op zelfde naam

#16 , 16 jun 2018 17:11

bedankt DenLowie nog een vraagje ik heb wel in de tijd een schuld gehad tegenover de belastingen in het verleden maar had een akkoord gemaakt en alles betaald dit zal toch geen problemen zorgen hoop ik?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 jun 2018 20:04

bedankt DenLowie nog een vraagje ik heb wel in de tijd een schuld gehad tegenover de belastingen in het verleden maar had een akkoord gemaakt en alles betaald dit zal toch geen problemen zorgen hoop ik?
Maar neen, dit is allang verjaart en het is betaald !
En ge denkt toch niet dat men wakker ligt in de belastingen van een gepensioneerde die een wagen koopt hé, ik denk dat er wel andere zaken zijn voor onderzoek denk je ook niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 16 jun 2018 20:18

Ja hoor de wagen en factuur en verzekering zal op mijn naam staan maar ik heb wel een kleine pensioen.Mijn vraag is of dat ik geen probleem met belastingen of dergelijke zal krijgen.Wanneer mijn dochter haar schulden binnen 6 maanden afbetaald zijn gaat ze de wagen terug op haar naam zetten.Enkel dit is mijn probleem dat het mij geen problemen gaat bezorgen op mijn naam want indien de belastingen zien dat je 2 wagens op je naam hebt dat dit niet zo gezond is denk ik.
Maakt niet uit ivm uw pensioen

Als de auto "officieel" van u is, is het normaal dat u die inschrijft, verzekert ...

Als uw dochter er vaak mee rijdt, moet uw verzekering daarvan op de hoogte zijn :!:


Iemand met schulden officieel op uw adres domiciliëren, kan wél gevolgen hebben als er bvb deurwaarders langs komen ...

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 16 jun 2018 20:34

Maar hoe ga je na 6 maanden die wagen op haar naam zetten ???

Dit gaat redelijk wat centen kosten, aan taxen , belasting op in verkeerstelling (BIV, dit zal moeten want dit gaat een verkoop tussen u en je dochter zijn !
Normaal enkel BIV

overdracht binnen familie staat niet meer bij de uitzonderingen ...

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#20 , 26 jun 2018 12:33

Ik ben even bij de bank geweest om inlichtingen te gaan vragen en ze zeiden me ook dat met mijn klein pensioen en als ik een 2de wagen bij koop voor mijn dochter onder mijn naam dat het niet zeer gezond voor de belastingen zou kunnen zijn? Mijn dochter heeft me het geld gestort maar langs de andere kant zit mijn dochter in een vonnis waar dat er elke maand van haar loon geld wordt afgenomen, nu ik moet dan nog een wagen verzekeren en de 2de wagen op mijn naam zetten.Bankier zei dat het niet zeer gezond was met een minimum klein pensioen! Wat raad u me aan?

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#21 , 26 jun 2018 21:34

Toch blijf ik erover nadenken om 2 nieuwe wagens op mijn naam te hebben (dus voor de dochter) de andere is al 3 jaar en half die ik heb (die ik nog steeds terugbetaal),ik wil er zeker zijn dat er geen problemen komen op mij als minimale gepensioneerde.

Franciscus
Berichten: 38596

#22 , 27 jun 2018 23:41

Hoe gaat uw dochter die loonbeslag heeft van haar rekening naar uw rekening versluizen.
Van de € 1105 mag ze dat maar de rest daar kan ze niet aan waar daar is loonbeslag op.

Terug naar “Andere”