Terugvordering takelkosten.

Duvelke911
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Terugvordering takelkosten.

#1 , 05 jun 2018 18:04

De politie heeft mijn wagen gesleept omdat deze niet verzekerd zou zijn. Maar ik ben juist veranderd van verzekeringsmaatschappij.

Ik was niet thuis op het moment toen de politie mijn wagen heeft gesleept. Volgens de betrokken agent zou de wijkagent mij verschillende keren hebben geprobeerd te bereiken maar ik heb nooit een telefoontje gekregen.

Nu kwamen de takelkosten op 138 euro uit. Maar ik was helemaal niet in de fout. Ik ben met alles inorde en nu moet ik 138 euro ophoesten voor niks.

Hoe moet ik nu die kosten verhalen? Is de verzekering in de fout omdat dit blijkbaar niet door gegeven is? De wijkagent omdat hij mij niet verwittigd heeft?

Ik zou graag die takelkosten terug krijgen. Zeker omdat ik helemaal niets fout heb gedaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 05 jun 2018 18:27

Op het ogenblik van de vaststellingen was uw wagen blijkbaar niet verzekerd.
Als er al een wijkinspecteur verschillende malen is komen aanbellen ...is er dus al zeker één week overgegaan tussen takelen en nu uw vraag?
Had u een aangetekend schrijven ontvangen van uw vorige maatschappij.
Was op het groen formulier no een geldigheidsdatum die niet verstreken was?
Was die dag van vaststellen gedekt door een verzekering?

Duvelke911
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jun 2018 20:08

Die wagen heeft wel getelt 1 dag voor mijn deur gestaan. Want normaal zet ik mijn wagen van achter op mijn parking.

Ik was verzekerd op die dag. De wijkagent is niet bij mij langst geweest en ik heb ook nooit een schrijven gekregen.

Ik heb wel een aangetekend schrijven gekregen van mijn vorige maatschappij maar dat is 2 maanden geleden. Sinds begin vorige maand ben ik aangesloten bij een andere maatschappij.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 05 jun 2018 20:35

Ga dan met de groene kaarten van beide verzekeringen naar de politie, en toon hun dat de data perfect met elkaar aansluiten, en dat er dus geen onverzekerde periode was.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jun 2018 22:15

Heb je de takelkosten al moeten betalen?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 09 jun 2018 09:08

Ga dan met de groene kaarten van beide verzekeringen naar de politie, en toon hun dat de data perfect met elkaar aansluiten, en dat er dus geen onverzekerde periode was.
Ik meen tussen de regels te lezen dat er wel een (kleine) onverzekerde periode kan zijn; dit is niet verboden m.i., zolang het voertuig zich op dat ogenblik niet op de openbare weg bevindt, en er ook niet parkeert.

Nu, als het voertuig verzekerd was, met bewijs, op het ogenblik van vaststelling, was die takeling allicht ten onrechte.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 jun 2018 09:24

Maar hoe weet de wijk agent als een wagen voor de deur niet verzekerd is , en als dit maar pas zo is ?????

Normaal zien ze dit toch maar pas bij controle of plaat herkenning ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 09 jun 2018 09:29

Als TS een verklaring kan voorleggen van zijn huidige verzekering, dat zijn auto gedekt was op datum xx vanaf uur yy, zal er geen discussie meer zijn, denk ik zo.

Of de gegevens à la minute geactualiseerd worden in de systemen gebruikt bij plaatherkenning en dgl weet ik ook niet.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 jun 2018 09:57

Of de gegevens à la minute geactualiseerd worden in de systemen gebruikt bij plaatherkenning en dgl weet ik ook niet

.
Wat me meer opvalt dat je steeds nog minstens 30 dagen verzekerd bent na je vervaldatum, op mijne groenkaart staat er altijd 30 dagen extra op, soms krijg ik maar de brief voor betaling op de vervaldag !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”