Hoe lang is mijn betaling geldig?

Shnifer
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Hoe lang is mijn betaling geldig?

#1 , 01 jun 2018 09:17

Hallo,

Ongeveer 4jaar geleden had mijn vorige werkgever mijn rijlessen met optie praktijk examen betaald.
Nu had ik contact met rijschool opgenomen om examen in te plannen, maar kreeg te horen dat mijn betaling al ruim 2 jaar geleden vervallen is en dat ik dus niet meer voor deze optie in aanmerking kom en dat het ook onmogelijk is om het geld terug te betalen + zeggen ze dat het geld niet door mij betaald was geweest, dus dan heb ik ook niks te eisen...
Volgens de rijschool is Wettelijke betaning maar 2 jaar geldig vanaf betalings dag.

Mijn vraag is: Klopt het verhaal hier boven?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2018 10:04

Dit kan kloppen als dit in hun verkoopsvoorwaarden staat!

Waardebons daar staat ook meestal een eind datum op

Als je een prepaid gsm kaart heeft krijg je juist 1 jaar is deze niet opgebruikt en je heeft vergeten bij te vullen ben je u geld kwijt !

maaltijd cheques het zelfde 1 jaar geldig !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 01 jun 2018 10:12

Inderdaad, kijk hun algemene voorwaarden na. Wettelijk staat er geen vervaldatum op de betaling voor een dienst voor zover ik weet.

Bijkomend probleem is dat u niet de klant bent, maar wel uw vorige werkgever. Hij is degene die de uitvoering van de overeenkomst kan eisen, niet u.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Shnifer
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jun 2018 19:44

Staat niks op hun site dat betaling maar een bepaalde tijd geldig is, maar ze zegen tegen me : " Zoals in Belgische wet staat vermeld... "

Franciscus
Berichten: 38594

#5 , 01 jun 2018 19:54

Laat ze dan eens met die Belgische wet naar boven komen?
Als ze dat beweren moeten ze dat maar bewijzen.
met wettekst BW Art. 1315. Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen.
Omgekeerd moet hij die beweert bevrijd te zijn, het bewijs leveren van de betaling of van het feit dat het tenietgaan van zijn verbintenis heeft teweeggebracht.

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Terug naar “Andere”