sterilisatie

gunther77
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

sterilisatie

#1 , 30 mei 2018 17:14

mijn katin is 25 mei binnen gebracht voor sterilisatie en mocht haar dag later buiten laten.27mei vind ik haar terug in tuin de draden los gekomen en aale darmen ingewanden liggen uit het buikje ben op zondag naar dierenkliniek terug gereden en het was te laat al. 60euro plus de sterilisatie 137e niks van terug gekregen. komen draadjes zomaar los?kan ik klacht neerleggen en mijn centen terug eisen?alleen al het trauma dat mijn zoon en ik hebben opgelopen ,zoiets mee te maken!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8841

#2 , 30 mei 2018 19:37

na een sterilisatie mag je je kat eigenlijk niet buitenlaten voordat de wonde goed geheeld is. Als ze springt kan de wonde openbarsten....wat dus gebeurd is.

artemis
Berichten: 3294

#3 , 30 mei 2018 21:05

DA bedoelde misschien binnen los laten?
Een dag later al buiten vrij los laten is not done. Mogelijk een misverstand?

Reclame

gunther77
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jun 2018 00:05

hoe dom van mij!!!!!!!!!

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jun 2018 07:52

na een sterilisatie mag je je kat eigenlijk niet buitenlaten voordat de wonde goed geheeld is. Als ze springt kan de wonde openbarsten....wat dus gebeurd is.
De vraag is of de dierenarts de klant hierover heeft geïnformeerd (de dierenarts heeft een zgn. postinformatieplicht).
.

eylis
Berichten: 8841

#6 , 09 jun 2018 13:32

@the Oscars, in deze zaak prevaleert toch het gezond verstand. Net na een open-buik-operatie ga je ook niet haasje-over-springen, maar doe je een rustige wandeling... Een kat redeneert niet en springt wél. Het is een evidentie dat je je kat dan in de gaten houdt.

Terug naar “Andere”