Betalingen zwemlessen

Swimsmooth
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Betalingen zwemlessen

#1 , 28 mei 2018 20:28

Ik geef zwemles en stuur wekelijks een planning door naar geïnteresseerden via e-mail. Zij bevestigen dan via antwoord op de e-mail of ze komen of niet. Op basis daarvan maak ik mijn planning op. Betalingen gebeuren steeds op voorhand, per 5 lessen.
Annulaties wegens ziekte of andere tot op 1 dag voordien worden niet aangerekend, annulaties de dag zelf wel. Ik heb van de persoon in kwestie nog alle e-mailbevestigingen ter controle.
Nu heb ik iemand die stopt met de lessen wegens verhuis en 3 X annuleerde tussen de 30 min en 2 u voor aanvang van de les of zelf niet kwam opdagen zonder annulatie. Zij eist nu het reeds betaalde bedrag terug. Kan dit zomaar? Ik heb op dat moment geen andere lessen en zit op dat moment zonder les in het zwembad, het is niet dat ik vroeger naar huis kan want ze vallen steeds tussen de anderen, er komen ervoor en erna.
Kan zij het geld terug eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mei 2018 10:49

Die lessen zijn niet in het zwart, neem ik aan?

Wat zeggen uw algemene voorwaarden over annulatie? Hebben de deelnemers (of de ouders van de deelnemers) deze algemene voorwaarden goedgekeurd?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”