herroepingsrecht ?

paddepoel
Topic Starter
Berichten: 14

herroepingsrecht ?

#1 , 08 mei 2018 09:48

Ik heb via de website Ikwilvanmijnautoaf.be een bod ontvangen van een aankoper uit NL. Ik heb deze gecontacteerd en de wagen wordt in principe morgen opgehaald. Ik heb bij mail gevraagd om contant (ong. €2.000) te worden betaald. Indien de opkoper dit niet doet en dus via overschrijving wenst te betalen, ben ik niet geneigd om de verkoop te laten doorgaan. Ik heb dit ook zou expliciet aan de website laten weten.

De site hanteert een administratieve kost van 15 % (in dit geval ong. €300) indien één van de partijen de overeenkomst niet honoreert.

Vraag: in welke mate is de "verkoopovereenkomst" van de site geldig? Ik heb niets getekend, maar mondeling toegezegd (lijkt mij rechtsgeldig) nadat ik werd opgebeld. Heb ik een herroepingsrecht?
Ik heb uitdrukkelijk per mail gevraagd om contant betaald te worden. M.i. maakt dit deel uit van de overeenkomst. Is dit zo?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 08 mei 2018 09:57

Herroepingsrecht geldt voor de koper, niet voor de verkoper.

Indien u deze voorwaarde pas achteraf per mail hebt toegevoegd en niet initieel op de site stond, kunt u m.i. niet inroepen dat dit een deel van de overeenkomst is.

ikwilvanmijnautoaf
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee
Locatie: Leuven
Contacteer: Website

#3 , 08 mei 2018 10:21

Geachte heer of mevrouw,

Bedankt voor uw melding.

Inmiddels hebben wij reeds terug geantwoord op uw bericht met de melding dat de koper, op uw vraag, de betaling contant zal meenemen voor u.
Mochten er nog vragen zijn, kan u natuurlijk steeds opnieuw contact opnemen met onze diensten.

Alvast bedankt, en een fijne dag verder!

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 08 mei 2018 10:36

just my 2 cents: ik vind het straf (bij gebrek aan beter woord) dat al na een dik half uur na het verschijnen op een topic over deze "firma" op een juridisch forum, iemand met de naam "ikwilvanmijnautoaf" (en dus veronderstel ik betrokken partij) hierop reageert.
Big Brother ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 08 mei 2018 10:40

Hmm

De auto is nog niet effectief aanvaard dacht ik?

Wait and see.

LeenW
Berichten: 12825

#6 , 08 mei 2018 10:43

just my 2 cents: ik vind het straf (bij gebrek aan beter woord) dat al na een dik half uur na het verschijnen op een topic over deze "firma" op een juridisch forum, iemand met de naam "ikwilvanmijnautoaf" (en dus veronderstel ik betrokken partij) hierop reageert.
Big Brother ?
In het verleden zijn er hier nog al een paar "interventies" geweest waar ze op reageerden

bv. in dit geval, waar ze (als we TS mogen geloven) onterecht een boete hebben toegepast:
viewtopic.php?f=12&t=60432&p=338790#p338790

Siegfried
Berichten: 94

#7 , 08 mei 2018 10:56

Vergeet zeker niet van de biljetten te checken op echtheid.

Milo72
Berichten: 1016

#8 , 08 mei 2018 10:56

I know, LeenW ... Dat maakt het net nog straffer: die vorige "interventie" (en het vorige bericht van deze account) dateert van 4 jaar geleden. En dan wordt nu na een half uur al gereageerd ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 08 mei 2018 11:10

:D


Ze zijn dus zeker bij de pinken.

Of is het hier nog eens "toeval"?

Didymus
Berichten: 2061

#10 , 08 mei 2018 12:12

Waarschijnlijk automatische monitoring van fora en sociale media. Daar bestaan tools voor.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”