buitenlandse interesse voor wagen op 2dehands.be

Jeanvean
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

buitenlandse interesse voor wagen op 2dehands.be

#1 , 06 mei 2018 19:35

Beste allen,
Wat zitten zoeken op dit forum en verschillende 'auto-export' topics gevonden maar niet helemaal wat ik zoek: Ik ben een particulier en heb een wagen (speciale wagen van '75, maar niet ingeschreven als oldtimer) te koop aangeboden op 2dehands.be. Flink wat interesse, ook uit het buitenland. Ik wou 'm wel correct verkopen - 'keuring voor verkoop', carpass, eventueel herkwalificatie naar oldtimer- maar vraag me af of ik niet beter de voorkeur geef aan een buitenlandse (privé-)koper: geen gedoe, geen keuring, geen carpass, verkoopovereenkomst opmaken 'voor export/onderdelen' en cash laten betalen - klaar. Wel de juiste documenten meegeven zoals inschrijvingsbewijs, en aan hen dan om de oldtimerprocedure/keuring/enz. in hun land te regelen. Of zie ik dat te simpel ? Graag jullie mening. Pas op, het gaat om een privé transactie tussen geïnteresseerde particuliere liefhebbers - geen Afrika-export, geen schimmige Oosteuropese handelaren... Thanks !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 mei 2018 22:30

niet verkopen aan iemand uit het buitenland en al zeker niet via 2ehands.be

voor speciale oudere wagens zijn er genoeg officiele en legale kanalen langs waar u die kunt verkopen

Mi Sueno
Berichten: 173

#3 , 06 mei 2018 22:55

Zeker niet doen, daar zitten veel fraudeurs tussen. Zelfs voor andere spullen proberen ze u te bestelen. En niet klikken op linken voor PayPal, dan ben je zeker gezien.

Reclame

Siegfried
Berichten: 94

#4 , 07 mei 2018 08:13

http://help.2dehands.be/HelpContentList ... erkoper_be
Top 5 gouden tips voor veilig handelen

Doe online niets wat u in het dagelijks leven ook niet zou doen!

1. Laat uw gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.

2. Bekijk hoe lang de verkoper actief is op onze website, check zijn andere advertenties en maak persoonlijk contact.

3. Controleer de verkoper: Google zijn gegevens en check telefoon en bankrekeningnummer via het Meldpunt Internetoplichting.

4. Betaal het product via PayPal en uw aankopen zijn in veel gevallen onbeperkt beschermd.

5. Wees alert bij kopers en verkopers uit het buitenland en gebruik geen (anonieme) betaalmethoden als Western Union.

jef007
Berichten: 1679

#5 , 07 mei 2018 12:48

moet TS zichzelf dan controleren???
TS is de verkoper!

Jeanvean
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 mei 2018 15:16

Dank u jef007 :-)
Heeft er iemand, behalve veel ongetwijfeld goedbedoelde goede raad, ook een concreet antwoord op de vraag die ik hier misschien nog eens helder zal formuleren: Kan ik als particulier mijn wagen verkopen aan een buitenlandse particulier zonder keuring of carpass ? Alvast bedankt !

Didymus
Berichten: 2061

#7 , 07 mei 2018 16:28

Als u op de verkoopsovereenkomst vermeldt dat het voor onderdelen/export is, dan kan dat.
"sowieso" schrijf je zo.

Jeanvean
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 mei 2018 22:31

Dank u Didymus

Terug naar “Andere”