Vriend moet mij geld

fabb
Topic Starter
Berichten: 15

Vriend moet mij geld

#1 , 06 mei 2018 19:10

Hallo een jaar geleden heeft een vriend van mij mij gevraagd om met mijn visa een betaling uit te voeren voor hem. Het gaat over aws amazone cloud omdat hij zijn businesskaart nog niet ontvangen heeft. Hij ging dit terugbetalen dus account opgemaakt op zijn naam en e-mail en achteraf bleek het nog een abonnement te zijn. Heb meteen mijn visa afgesloten en een nieuwe kaart gevraagd. Nu heb ik mails waarop bewijst dat hij dit geen prioriteit vindt voor hem enz dus genoeg bewijs van gesprekken en mails tot aanvraag betaling en waar hij altijd op antwoord met excuses. Het gaat hier om 250 euro die ik zelfs nog aan visa moet. Kan mij iemand helpen welke stappen te nemen gerechtelijk of niet en slaagkansen om mijn geld terug te zien? Alvast dank bij voorbaat voor jullie reacties mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 06 mei 2018 20:35

Hebt u hem al aangetekend in gebreke gesteld?
Bevoegde rechtbank zal de vrederechter zijn.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2018 22:06

Oproepen in verzoening bij de vrederechter. Als hij niet komt en u dan moet dagvaarden lijkt het sop mij de kool niet waard.

Reclame

fabb
Topic Starter
Berichten: 15

#4 , 11 mei 2018 10:28

Franciscus: is een mail genoeg of moet het aangetekend zijn?
Scorpioen: dat weet hij ook dus ik verwacht dat hij niet komt, met alle bewijs dat ik heb dient hij toch de gerechtelijke kosten op zich te nemen of vergis ik mij?
alvast dank voor jullie antwoord

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 mei 2018 11:06

Of u voldoende bewijs hebt kan ik zo niet beoordelen. Probleem is dat je voor 250 euro geen advocaat kan nemen. Dat gaat u meer kosten aan advocaat dan het kan opbrengen. En dan is er nog de vraag of je vriend solvabel is.

Terug naar “Andere”