medische expertise/kosten

annick1959
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

medische expertise/kosten

#1 , 03 mei 2018 09:41

Geachte, ik heb vandaag een aangetekend schrijven gekregen van een onkostennota van 21/5/2013 . door Dr Ph. Van Peteghem .
Heb daar nooit een overschrijving voor gekregen. Kan men na meer dan 4 jaar , bijna 5 jaar mij dit nog vragen om dit te betalen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 03 mei 2018 09:58

Beter geen namen noemen.

Mijns inziens kan u best antwoorden dat deze schuld verjaard is op basis van art. 2277bis B.W.
Art. 2277bis. <Ingevoegd bij W 06-08-1993, art. 64>. De rechtsvordering van verzorgingsverstrekkers met betrekking tot de door hen geleverde geneeskundige verstrekkingen, diensten en goederen, daar inbegrepen de vordering wegens bijkomende kosten, verjaart ten overstaan van de patiënt door verloop van een termijn van 2 jaar te rekenen vanaf het einde van de maand waarin deze zijn verstrekt.
Dezelfde bepaling is van toepassing voor geneeskundige verstrekkingen, diensten, goederen en bijkomende kosten welke door de verplegings- en verzorgingsinstelling of door derden werden geleverd of gefaktureerd.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mei 2018 10:18

Geachte, ik heb vandaag een aangetekend schrijven gekregen van een onkostennota van 21/5/2013 . door Dr Ph. Van Peteghem .
Heb daar nooit een overschrijving voor gekregen. Kan men na meer dan 4 jaar , bijna 5 jaar mij dit nog vragen om dit te betalen ?
Als voornoemde arts heeft opgetreden als raadsgeneesheer in een aansprakelijkheidszaak, is de vijfjarige verjaringstermijn van artikel 2276ter BW van toepassing.
.

Reclame

Terug naar “Andere”