Pagina 1 van 2
Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 30 apr 2018 12:34
door Lbke
Mijn moeder kreeg onlangs een waterfactuur van maar liefst ~€6000!
En ze willen dit betaald hebben binnen 2 weken?!
Wij zijn met 3 inwonenden en ik kan gegaranderen dat wij geen abnormaal waterverbruik hebben.
De lektest hebben we al gedaan en er is geen lek te vinden. 10 liter water in een emmer ook gedaan en komt helemaal normaal uit op de watermeter.
Een bad hebben we ook niet, dus dat scheelt ook wat.
Dit kan toch helemaal niet kloppen?
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 30 apr 2018 12:44
door Franciscus
Wie heeft de meting gedaan en de cijfers doorgegeven?
Kloppen die in opvolging van de vorige jaren?
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 30 apr 2018 12:49
door denlowie
De meters controleren en dan vergelijken met de meter cijfers op de factuur, de laatste drie cijfers tellen niet mee dit zijn die zwarte cijfers.
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 30 apr 2018 12:59
door artemis
Welke lektest hebben jullie gedaan?
Een mogelijke test: tijdens de nacht (of overdag gedurende voldoende tijd) geen druppel water uit de kraan laten komen, geen wc doorspoelen (je kan op voorhand emmers met water klaarzetten). De meterstand voor en na vergelijken. Deze mag niet bewogen zijn.
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 30 apr 2018 13:14
door Lbke
We hebben zelf de metercijfers een aantal keren telefonisch doorgeven.
En we hebben de lektest al 2x gedaan waarbij we 's nacht helemaal niks van water verbruiken en 's ochtends was de waterstand onbewogen.
We zijn vanplan om vanaf morgen een hele maand lang ons waterverbruik te testen en een advocaat te raadplegen.
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 30 apr 2018 13:25
door denlowie
Wacht met de advocaat tot u zelf 100% zekerheid heeft anders zou eens kunnen dat je advocaat meer gaat kosten dan je water verbruik !
Heb je geen stethoscoop, als je dit heeft sluit alle kranen en je luistert juist na de meter als deze lekt dan hoor je geruis.
Schrijf elke dag de meter stand op !
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 30 apr 2018 15:28
door mava105
Liggen er ergens waterleidingen in huis die niet zichtbaar liggen, maar ergens onder een vloer? Zie je nergens vochtige plekken op muren? In welk materiaal zijn de buizen? (lood, ijzer, koper of kunststof)?
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 30 apr 2018 20:24
door katwezel
Kan best , wc die tijdelijk is blijven lopen of een overdrukventiel aan de boiler dat een tijdje is opengegaan
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 02 mei 2018 06:56
door Lbke
^Ja kan best, maar dit kunnen wij toch niet betalen?
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 02 mei 2018 07:51
door denlowie
^Ja kan best, maar dit kunnen wij toch niet betalen?
Als de schuld bij u ligt, dat er iets mis is met de installatie dan zal je het moeten betalen, het water bedrijf levert water tot aan de meter, na de meter bent u verantwoordelijk, kijk ook een binnen in de stortbak van de WC als daar niet iets mis is met de vlotter, een zeer voorkomend gebrek.
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 02 mei 2018 09:03
door mava105
^Ja kan best, maar dit kunnen wij toch niet betalen?
Waarom niet? Jullie hebben het water verbruikt. Hoe je het verbruikt is niet het probleem van de waterleverancier, maar het uwe .
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 02 mei 2018 09:31
door Lanox
We hebben zelf de metercijfers een aantal keren telefonisch doorgeven.
Maar kloppen ze ook? Komen de cijfers die u heeft doorgegeven overeen met het verbruik dat de watermaatschappij u aanrekent? Dit is de eerste horde die u moet nemen nog vooraleer u op zoek gaat naar mogelijke lekken.
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 02 mei 2018 17:56
door Lbke
Er is geen lek.
De cijfers kloppen met wat er op de watermeter staat, maar wij hebben geen €6000 aan water verbruikt in een jaar.
Of er is iets mis met de watermeter of de vorige bewoners hadden iets verkeerds gedaan, of er is een administratieve fout gebeurd.
€6000 kunnen en zullen wij niet betalen.
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 02 mei 2018 19:38
door denlowie
Er is geen lek.
De cijfers kloppen met wat er op de watermeter staat, maar wij hebben geen €6000 aan water verbruikt in een jaar.
Of er is iets mis met de watermeter of de vorige bewoners hadden iets verkeerds gedaan, of er is een administratieve fout gebeurd.
€6000 kunnen en zullen wij niet betalen.
U schrijft er is geen waterlek, dit kan !
U schrijft ook de
cijfers zijn juist op de meter !!!
Dan is de vraag wat is er dan niet juist ???
U schreef ! :
We hebben zelf de metercijfers een aantal keren telefonisch doorgeven.
wil je hier eens de cijfers neer zetten, want het is zeer goed mogelijk dat er een reken fout is gebeurt waarom niet ?? dit kan.
Als je niks doet zal er een deurwaarder komen en beslag leggen + het water zal afgesloten worden !
Re: Te hoge waterfactuur
Geplaatst: 02 mei 2018 20:11
door Thomas Morus
Vergelijk met de meterstand die u vorig jaar hebt doorgegeven.
Dat kan nu toch niet zo moeilijk zijn.