Te hoge waterfactuur

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

Re: Te hoge waterfactuur

#16 , 03 mei 2018 11:21

Er is geen lek.

De cijfers kloppen met wat er op de watermeter staat, maar wij hebben geen €6000 aan water verbruikt in een jaar.

Of er is iets mis met de watermeter of de vorige bewoners hadden iets verkeerds gedaan, of er is een administratieve fout gebeurd.

€6000 kunnen en zullen wij niet betalen.
Nu komen er plots vorige bewoners bij in het verhaal. In dat geval veronderstel ik toch dat u samen de meterstanden hebt opgenomen? Vergelijk die standen met wat de watermaatschappij als basis gebruikt. Toen ik schreef dat u uw cijfers moest vergelijken met het verbruik van de watermaatschappij, bedoelde ik zowel begin- als eindstanden van de meters.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 03 mei 2018 13:30

Of er is iets mis met de watermeter of de vorige bewoners hadden iets verkeerds gedaan
Vorige bewoners? Dus jullie wonen daar nog niet zo héél erg lang, en het is de eerste keer dat jullie een afrekening krijgen voor het water op dat adres?

Als de vorige bewoners een véél te lage meterstand doorgegeven hebben als meterstand van de wissel, en jullie de correcte, dan zou je een hoge factuur kunnen verwachten. Maar €6000 is wel héél erg veel. Wij betalen ongeveer €500 per jaar voor een gezin van 4.

Zoals reeds gezegd: zet de cijfers van de afrekening hier eens neer: vooral datum en meterstand van de vorige opname / doorgave, en datum en meterstand van de laatste opname / doorgave.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”