Lening zonder Contract

SE1017
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Lening zonder Contract

#1 , 23 apr 2018 20:41

Allen,

Een 2-3 tal jaar geleden heb ik 3000 euro geleend aan mijn stiefmoeder, ze heeft deze in totaal 6 maanden terugbetaald (niet correct maandelijks, maar zag er toen geen graten in). De betalingen zijn gestopt in juni 2016. Ik heb hier geen contract voor opgesteld (goedgelovig). Maar heb wel een e-mail waar ze in zegt dat ze me het bedrag gaat terugbetalen met 100 euro in de maand. Ook heb ik bewijs van storing naar haar rekening en van de laatste 6 storingen.

Wat kan ik hier aan doen om alsnog het geld (2400 euro) terug te krijgen?

alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 apr 2018 21:22

Als ze dit nu betwist dan speelt art. 1326 BW in je nadeel: een onderhands biljet moet - als het een bedrag boven de 375 EUR betreft - minstens ondertekend zijn met het bedrag in letters met de hand geschreven, samen met een "goed voor" (of soortgelijk).
Je hebt met de email en stortingen wel een begin van schriftelijk bewijs, hetgeen kan aangevuld worden met getuigen en vermoedens.
Je kan haar een ingebrekestelling sturen (bij voorkeur aangetekend) om het bedrag verder af te lossen (verder afbetalen of ineens). Als dat geen soelaas brengt, dan kan je hiervoor naar de rechter stappen.
Succes is nooit gegarandeerd (maar toch ook niet kansloos).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Andere”