Annulatie

rsca_rsca
Topic Starter
Berichten: 44
Juridisch actief: Nee

Annulatie

#1 , 05 apr 2018 15:47

Onlangs hebben we bij een erkende verhuisfirma een verhuislift vastgelegd. Dit is gebeurd per e-mail, er is dus niets ondertekend. We hebben de verhuislift echter moeten annuleren (dit gebeurde ruim 3 maanden op voorhand). Ik heb dit zowel telefonisch als per e-mail gedaan. Hierop heb ik zowel 2x telefonisch als 2x via e-mail bevestiging ontvangen, per e-mail respectievelijk "Hierbij bevestig ik uw annulatie van uw boeking" en "Uw boeking is definitief geannuleerd". Het was volgens de firma ook niet nodig om schriftelijk (bijv. per post) iets te laten weten van de annulatie.

Kan je in zo’n situatie nog meer doen? Of is dit volgens jullie meer dan voldoende? Ben ik dan met alles in orde?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 apr 2018 16:25

Ik denk dat het voldoende is. Wil je nog meer zekerheid kan je het ook nog altijd via aangetekend schrijven aan de firma laten weten. Je zou hun ook een deurwaarder kunnen sturen om het hun te zeggen :mrgreen:

rsca_rsca
Topic Starter
Berichten: 44
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2018 16:41

Ik denk dat het voldoende is. Wil je nog meer zekerheid kan je het ook nog altijd via aangetekend schrijven aan de firma laten weten. Je zou hun ook een deurwaarder kunnen sturen om het hun te zeggen :mrgreen:
Bedankt voor de reactie. Zou u het in die situatie ook via aangetekend schrijven aan de firma laten weten? Of lijkt dat wat overdreven?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 05 apr 2018 17:23

Nee, want u heeft schriftelijk bewijs in de vorm van een beantwoorde email.
"sowieso" schrijf je zo.

rsca_rsca
Topic Starter
Berichten: 44
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 apr 2018 18:16

Nee, want u heeft schriftelijk bewijs in de vorm van een beantwoorde email.
Dit is (wettelijk) voldoende als geldig bewijs?

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 06 apr 2018 17:58

Bewijzen worden ultiem gewogen en beoordeeld door een rechter.

Waar bent u eigenlijk bang voor?
"sowieso" schrijf je zo.

rsca_rsca
Topic Starter
Berichten: 44
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 apr 2018 18:47

Bewijzen worden ultiem gewogen en beoordeeld door een rechter.

Waar bent u eigenlijk bang voor?
Dat de verhuisfirma er ondanks de annulatie toch zou staan.
Beetje vergezocht zeker? :)

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 06 apr 2018 20:06

Dan laat je die toch gewoon staan. Je moet die niet mee verhuizen hoor. :lol:

Terug naar “Andere”