openstaande rekeningen

juridischpatient
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

openstaande rekeningen

#1 , 04 apr 2018 13:57

Na opvraging ( 30 nov 2017 ) van alle openstaande rekeningen van het ziekenhuis heb ik 5 kopies van facturen ontvangen via mail waarbij duidelijk vermeld stond van hun kant uit dat dit alle openstaande rekeningen waren en deze betaald dienden te worden 14 dagen na ontvangst van de mail,

Nu zijn we enkele maanden verder en krijg ik terug een email met alle (nieuwe ? ) openstaande facturen van ditzelfde ziekenhuis ( ontvangen 1 maart 2018 )
waaronder 1 factuur van 2017; en 2, facturen van 2010,
Nu is mijn vraag of de facturen van 2010 nog dienen betaald te worden ?
1. Zijn deze verjaard als ze bij mij verjaard zijn ? ( + 5 jaar en geen melding bij vorige saldo )
2. Is dit een fout van hun kant uit ? want ik vroeg enkele maanden geleden al op de hoogte gebracht te worden…
3. Bijkomend is er in de 2e mail geen sprake van kopies van de facturen, enkel de factuurnummers en de bedragen + totaal bedrag – al ontvangen bedrag
4. Hoe kan ik hier het best tegenin gaan ?
Het is zeker niet mijn bedoeling laattijdig of niet te betalen, het is een zeer spijtige zaak dat ik niet correct op de hoogte word gehouden van alle facturen…
Er is in het verleden zelfs sprake geweest van inning via een gerechtsdeurwaarder gestuurd door ditzelfde ziekenhuis… moest deze toen de facturen van 2010 niet mee in rekening brengen dan ?

We hebben zelf geen bewijs van betalingen meer van 2010

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 apr 2018 15:47

Je kan bij uw bank nog alle rekeninguittreksels bekomen tot 10 jaar terug. Je kan ze ook zelf opzoeken via PC banking tot 10 jaar terug.

juridischpatient
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 apr 2018 16:39

het gaat me niet perse om bewijs van betaling... het kan goed zijn dat dit over niet betaalde facturen gaat. maar de facturen zijn al 8 jaar oud en ik heb geen enkele vraag of brief gekregen om deze te betalen/ ik had zelfs geen weet van deze facturen tot op heden.

er zijn in het verleden openstaande facturen gecorrigeerd via deurwaarder ; moest deze deurwaarder dan de facturen van 2010 niet mee in zijn totale vordering opnemen ?

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 04 apr 2018 16:49

Ben jij de laatste 8 jaar verhuisd?

juridischpatient
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 apr 2018 17:05

nee, ik sta nog steeds op hetzelfde adres , hoezo ?

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#6 , 04 apr 2018 20:55

Mag ik het raar vinden dat u zoekt naar fouten bij tegenpartij, terwijl u blijkbaar niet wakker ligt van uw eigen tekortkomingen, in casu het in gebreke blijven met betalingen van medische zorgen die u of een familielid wel degelijk ontvingen?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 apr 2018 21:58

Mag ik het raar vinden dat u zoekt naar fouten bij tegenpartij, terwijl u blijkbaar niet wakker ligt van uw eigen tekortkomingen, in casu het in gebreke blijven met betalingen van medische zorgen die u of een familielid wel degelijk ontvingen?
Patiënten moeten worden beschermd tegen slecht werkende ziekenhuisadministraties, zie bijv. in die zin: GwH 6 april 2011.

Aan juridischpatient,
Medische zorgen verjaren na verloop van twee.
Laatst gewijzigd door The Oscars op 04 apr 2018 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 apr 2018 22:06

Patiënten moeten beschermd worden tegen slecht werkende ziekenhuisadministraties, zie bijv. in die zin: GwH 6 april 2011.

Aan juridischpatient,
Medische zorgen verjaren na verloop van twee.
Volledig met je eens, men weet nooit van iemand wat er achter zit van fouten of niet betaling.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

juridischpatient
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 05 apr 2018 12:44

Mag ik het raar vinden dat u zoekt naar fouten bij tegenpartij, terwijl u blijkbaar niet wakker ligt van uw eigen tekortkomingen, in casu het in gebreke blijven met betalingen van medische zorgen die u of een familielid wel degelijk ontvingen?
Patiënten moeten worden beschermd tegen slecht werkende ziekenhuisadministraties, zie bijv. in die zin: GwH 6 april 2011.

Aan juridischpatient,
Medische zorgen verjaren na verloop van twee.
bedoeld u 2 jaar ?

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#10 , 05 apr 2018 14:11

Ziekenhuisfacturen verjaren inderdaad na verloop van twee jaar.
.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#11 , 05 apr 2018 18:01

Ter extra informatie aangaande de bescherming van de patiënt tegen de slechte werking van de administratie van het ziekenhuis, zie Grondwettelijke Hof: http://www.etaamb.be/nl/burgerlijk-wetb ... 02251.html
.

Terug naar “Andere”