Verzet loonoverdracht

Libo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verzet loonoverdracht

#1 , 22 mar 2018 17:43

Beste,

Ik heb verzet tegen een loonoverdracht via aangetekend schrijven. Volgens de teksten heb ik dit recht, zelfs na 10 dagen, doch dan is het verzet alleen geldig voor de toekomstige afhoudingen. Ik heb een akkoord ter afbetaling via advocaat. Nu zegt de werkgever dat ik dat verzet moet aantekenen bij de schuldeiser en niet bij hen. Ik heb aan mijn werkgever een aantal teksten doorgestuurd waarin duidelijk staat dat mijn werkwijze correct is, en dat hij nu de schuldeiser moet verwittigen van mijn verzet en niets mag afhouden tot de beslissing vredegerecht.
Zie ik dit nu verkeerd? Of is iedereen verkeerd? Wat kan ik doen indien de werkgever dit Aangetekende verzet negeert.
Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2018 18:19

U kan hem nog deze link bezorgen: http://www.ejustice.just.fgov.be/eli/we ... 207/justel
en vragen art. 29 eens te lezen.
Uw werkgever is verplicht u uit te betalen. Doet hij dit niet dat kan u hem voor de rechtbank dagvaarden en ook klacht neerleggen bij de sociale inspectie. Het niet betalen van het loon is een misdrijf.

Reclame

Terug naar “Andere”