foute btw aangerekend

mrb2
Topic Starter
Berichten: 65

foute btw aangerekend

#1 , 15 mar 2018 08:10

Beste,

Mijn loodgieter heeft me een factuur gestuurd met 6% btw ipv 21%. Dit factuur heb ik reeds betaald.

Onlangs kreeg ik een papier in de bus dat ik diende te tekenen waarbij ik beweer dat mijn woning 10 jaar of ouder is. Dit is echter niet zo. M.a.w. ik kan dit document niet handtekenen. Indien de loodgieter had rondgekeken i.p.v. alles in 7 haasten en spoeden te doen had hij mss gezien dat hij zich in een recente woonwijk bevond.

Wat dient er nu te gebeuren? Dien ik enkel het resterende btw percentage te betalen of dient er iets anders te gebeuren?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 15 mar 2018 08:59

de loodgieter kan u een aangepaste factuur sturen voor het restbedrag van de te weinig aangerekende BTW.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 15 mar 2018 09:15

De loodgieter gaat hier in de fout, hij moet u eerst dat attest laten tekenen en dan pas de factuur opmaken. Als er een offerte is voor een afgesproken bedrag, zou ik niet zomaar betalen. Anders gewoon de nieuwe factuur afwachten en bijbetalen.

Reclame

Terug naar “Andere”