Apotheek - probleem met voorschriften

vajo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Apotheek - probleem met voorschriften

#1 , 12 mar 2018 17:49

2 Maanden terug kreeg ik van mijn specialist geneesheer een voorschrift van medicijn x: 50 pilletjes van 50 mg door de apotheek te delen door 2 zodat ik 100 pilletjes van 25 mg heb. Het werd zo voorgeschreven omdat medicijn x geen pilletjes meer maakt van 25 mg en op dat moment nog wel van 50 mg (volgens de specialist). De apotheek zei me achteraf dat eerst de pilletjes van 50 mg uit de handel zijn genomen en daarna pas deze van 25 mg...
De apotheek gaat te rade bij andere apotheken en vindt nog 2 dozen van 50 pilletjes van 25 mg wat overeenkomt met 100 pilletjes van 25 mg. Ik krijg beide dozen mee maar ik moet volgens de apotheek nog een 2e voorschrift indienen voor 1 doos van medicijn x van 50 pilletjes van 25 mg. Raar vind ik, daar ik nu eigenlijk gekregen heb wat voorgeschreven is maar goed... Ik zeg de apotheek dat ik binnen 2 maand terug naar de specialist moet en een bijkomend voorschrift zal vragen van medicijn x: 50 pilletjes van 25 mg.
Vandaag kreeg ik van de specialist dat bijkomend voorschrift. Ik dien het meteen in bij de apotheek. Akkoord zeg de apotheker maar je zult nu wel nog de opleg moeten betalen daar op heden het ziekenfonds niet meer terug betaalt voor dat medicijn (dat op heden niet meer bestaat!). Ik moet een kleine 10 EUR betalen... Had ik in eerste instantie meteen het voorschrift gehad dan kwam het ziekenfonds wel nog tussen...
Eigenlijk is de hamvraag hier of een voorschrift geldt voor een aantal "werkende stoffen" of een aantal doosjes.
Ik veronderstel dat de apotheek correct werk heeft verricht maar toch is het een vrij bizarre situatie.
Ik kreeg van de apotheek wel nog een briefje mee met vraag tot terugbetaling door het ziekenfonds van de opleg, maar naar alle waarschijnlijkheid zal dit niet lukken zegt de apotheek.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 12 mar 2018 20:40

deze vraag stel je best aan je mutualiteit.

Reclame

Terug naar “Andere”