Verzekering brand

suzannamaria
Topic Starter
Berichten: 43

Verzekering brand

#1 , 09 mar 2018 16:38

Is dat normaal dat bij een brand 7 maanden ( weet nie hoe lang nog) moet wachten op antwoord , vergoeding, en terug kunnen heropbouwen ....? Er is brand geweest in een eigendom die verhuurd werd. Huurder en ik waren degelijk verzekerd. Deskundigen zijn al geweest, maar heb de indruk dat het nu getrek is in verband met de vergoeding...huurder meent dat oorzaak brand bij een toestel ligt van een firma......

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 mar 2018 20:09

Dan zullen de verzekeringen proberen die firma verantwoordelijk te stellen. Die firma zal echter een tegen expertise willen, en als dat niet vrijwillig is, zal dat via de rechtbank moeten.
Heb zo een zaak gekend in een horecazaak in Hemiksem . Heeft uiteindelijk 4 jaar aangesleept voor er 1 frank werd uitbetaald. Men ging ervan uit dat het brandstichting was, en er werd dus een branddeskundige aangesteld door de rechtbank. Na een langdurend en uitgebreid onderzoek kwam die tot de conclusie dat de oorzaak lag bij een diepvriezer, gratis in bruikleen gegevens door een ijsroomfabrikant. Die had deze vriezer aangekocht in Italië.
Uiteindelijk is er een Italiaans expert van uit dat land gekomen om het toestel te onderzoeken in ons land. Resultaat was dat de oorzaak van de brand wel degelijk aan de diepvries lag, en de verzekering van de fabrikant van de diepvries heeft uiteindelijk moeten opdraaien voor de totale schade. Ondertussen was de Belgische gerechtsdeskundige overleden, en de uitbater van de horecazaak in faling gegaan. Gels ging dus na 4 jaar naar de curator . Zelf was ik in die 4 jaar na 3.5 jaar op pensioen gegaan, zodat ik de uiteindelijke uitslag van mijn opvolger heb moeten vernemen.
Even wachten is dus normaal.

Reclame

Terug naar “Andere”