En dergelijke op factuur

PDesmedt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

En dergelijke op factuur

#1 , 28 feb 2018 21:14

Dag allemaal,

Bij de bouw van onze nieuwbouw zoals iedereen gebruikt gemaakt van een elektricien.
Ik heb 2 facturen ontvangen waar er op 1 factuur een omschrijving op staat met "en dergelijke op".
Nu waren er nog enkele problemen waarvoor de aannemer is moeten terug komen. (Dit bijna 1jaar nadat hij hier alles heeft afgewerkt).
Enkele weken na zijn laatste bezoek heeft hij geconstateerd dat ik nog niet alles betaald heb en stuurt mij nog een mooi factuurtje met een gedetailleerde beschrijving.
Nu vraag ik mij af of ik sterk in mijn schoenen sta als ik beweer of de laatste factuur ook niet onder "en dergelijke" valt.

Iemand een idee?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2018 21:17

Wat staat op de offerte en wat staat op de facturen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

PDesmedt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mar 2018 11:33

De offerte was zeer gedetailleerd. Maar zoals bij velen veranderd er tijdens het bouwproces wel al eens iets. Deze aanpassingen staan niet op de offerte.
Op 1 factuur staat er "levering materialen en dergelijke" een andere levering van een bepaald type kabel is goed gedetailleerd zoals de laatste die hij heeft opgestuurd.
Van al het extra werk en geleverde materialen heb ik geen offerte noch bestelbon.

Reclame

jef007
Berichten: 1683

#4 , 01 mar 2018 17:06

Voor de BTW en Belastingswetgeving moet elk factuur gedetailleerd zijn of verwijzen naar een gedetailleerde offerte

Terug naar “Andere”