Dansschool

Lenore
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Dansschool

#1 , 26 feb 2018 15:36

Vorig jaar in september nam mijn dochter deel aan een auditie voor een wedstrijdteam dat geleid zou worden door een trainer met een zeer goed reputatie. De enige reden waarom ze ook daar auditie wou doen.
Ze geraakte door de auditie en werd zo lid van het wedstrijdteam. Zoals steeds moest er een bedrag betaald worden maar dat ging opeens van 280 naar 360 euro, omdat volgens de club de lessen van de trainer zo duur waren. Aangezien hij dat wel waard was, zijn we daarmee akkoord gegaan.

Na een paar trainingen kwam er opeens de mededeling dat de samenwerking met de trainer werd stopgezet, zonder eigenlijk een officiële mededeling naar de ouders toe.

(Het bleek dat ze in financiële problemen zaten omdat er evenement afgelast was. De trainer zelf was ook niet eens betaald geweest voor zijn gegeven trainingen.)

De uitleg die ze naar de leden van het wedstrijdteam gaven was dat ze geen geld terug kregen omdat er vervanging was voorzien, nl. een trainer van de recreatieve groepen maar er wordt helemaal niet meer getraind voor wedstrijden, dus kan men moeilijk spreken evenwaardige vervanging. Het niveau is ook navenant.

In het lidgeld zaten wel de inschrijvingsgelden voor de wedstrijden die ze nooit gaan doen en ook de verzekering bij Danssport Vlaanderen.
Na een mailtje naar Danssport Vlaanderen blijkt dat mijn dochter niet eens is ingeschreven bij hen.

Ik zie dus echt niet in waarom dat ze het geld niet kunnen terug storten aangezien ze ons gelokt hebben onder valse voorwendselen en niet geven waarvoor wij betaald hebben.

Men heeft de samenwerking met de trainer stopgezet op een moment dat het te laat was om nog aan te sluiten bij een wedstrijdteam, dus voor mijn dochter is dit ook nog eens een verloren jaar.

Waar kunnen we terecht met onze klacht? Kan dit zomaar ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 26 feb 2018 19:48

Is er een contract met die vereniging?
Is dat een feitelijke of wettelijke vereniging ( vb in de vorm van een vzw)?
Hebt u een ontvangstbewijs?

Lenore
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 feb 2018 20:11

Nee, geen contract. Ik heb niets moeten tekenen.
Het gaat om een VZW en ik heb het geld overgeschreven dus ik heb daar een ontvangstbewijs van.

Reclame

Lenore
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mar 2018 11:48

Het enige wat op een contract lijkt is het huishoudelijk reglement dat op de website staat maar daar staat niets in over dit soort zaken.
Blijkbaar kan je dus als VZW naar goeddunken zaken zomaar eenzijdig zaken aanpassen. Bij wijze van spreken leden lokken met een Ferrari en na een paar maand die inruilen voor een Trabant.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 28 mar 2018 19:34

U zal hen aangetekend in gebreke moeten stellen best met alle ouders van het wedstrijdteam en de trainer.
Gezien de bedragen zal het een zaak voor de vrederechter worden.

Terug naar “Andere”