Onterecht te hoge waterfactuur

Riya
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Onterecht te hoge waterfactuur

#1 , 23 feb 2018 15:03

Dus mijn ouders kregen een zeer hoog factuur thuis voor de waterverbruik. Hierop heb ik contact opgenomen met de water link, waarop ze me vertelden dat mijn ouders het huis als appartementen zouden verhuren.

Dit klopt niet, hoe kan men hierop komen? En hoe kan het zijn dat de factuur hoger zou zijn als je verhuurt? Je betaalt toch wat je verbruikt? Nu gaat men iemand langs sturen om dit te controleren.

Ik heb ook meegedeeld dat mijn ouders genieten van een sociaal tarief, hier was men ook niet van op de hoogte. Nu is mijn vraag, kan ik de facturen van de afgelopen jaren waar we teveel aan hebben betaald terugvorderen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 23 feb 2018 15:23

Begin al eens met de tellerstand op de waterstand te controleren met de gefactureerde tellerstand. Mogelijks is het verbruik geschat geweest omdat de tellerstand niet kon opgenomen worden (of jij niet ingegaan bent op hun vraag om de tellerstand door te geven)

Regels en voorwaarden voor sociaal tarief : https://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-won ... voor-water

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 23 feb 2018 16:04

Mogelijks is er wel een hoger verbruik ingevolge een waterlek, lopende WC, lekkend overdrukvertier CV of boiler.
Controleer dat ook eens. Noteer s"avonds de juiste meterstand, en idem s'morgens, nog voor er 1 liter water werd verbruikt.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 23 feb 2018 17:46

Mogelijks is er wel een hoger verbruik ingevolge een waterlek, lopende WC, lekkend overdrukvertier CV of boiler.
Controleer dat ook eens. Noteer s"avonds de juiste meterstand, en idem s'morgens, nog voor er 1 liter water werd verbruikt.
Dan wel opletten dat het toilet 's nachts effectief niet gebruikt wordt voor wat het dient.

Sorry, ik kon het niet laten...

Terug naar “Andere”