Foutieve overschrijving ontvangen

geldontvangen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Foutieve overschrijving ontvangen

#1 , 23 jan 2018 16:31

Ik heb al meerdere mails gekregen van een bedrijf dat ik een foutieve overschrijving ontvangen heb. In de mail wordt gevraagd het bedrag, ongeveer €50, terug over te schrijven.
Ze hebben dit echter niet naar een rekening overgeschreven die ik beheer.
Ze sturen deze vraag naar mij, omdat ik ooit hun diensten had besteld en dit toen betaald werd door een andere persoon vanaf deze rekening.
Ik ben op de hoogte dat volgens artikel 1376 van het burgerlijk wetboek dit geld terug zou betaald moeten worden als men hierom vraagt. Maar het geld is niet naar mij gestort.
Ben ik verplicht ervoor te zorgen dat dit geld terug wordt gestort? Ben ik verplicht de eigenaar van de rekening op de hoogte te stellen van de vraag van het bedrijf?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 23 jan 2018 16:33

U geeft het bedrijf gewoon de gegevens van de rekeninghouder en dan is het opgelost voor u.

Reclame

Terug naar “Andere”