eigendom verwerven of niet

soeteman.cft
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

eigendom verwerven of niet

#1 , 29 dec 2017 12:51

Situatie

huis gekocht in 1999 door de toenmalige situatie kon de huis akte niet op beide namen staan alleen op mij daar mijn partner toen nog getrouwd was kon ze niet mee eigenaar worden dit om te voorkomen dat haar ex aanspraak op het huis had.
De lening is wel vanaf dag 1 gezamelijk verder is alle verbeteringen samen en gedeeltelijk door haar alleen betaald.

vraag :

wat gebeurt er als wij zouden trouwen is het huis dan ook voor de helft van haar of is daar nog een andere regeling voor nodig

gr

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 29 dec 2017 13:09

Om het huis half van haar te maken moet je na je huwelijk (volgens het wettelijke stelsel) bij de notaris langs om het huis via een akte in de gemeenschap te brengen. Hierop zijn géén registratierechten verschuldigd. Aktekost zou minder dan 500€ moeten zijn.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 29 dec 2017 16:58

Zij moet u erg graag gezien hebben en nog graag zien om zo iets te doen, zonder enig zicht op tegenprestatie.
Dus : trouwen, en via een huwelijkscontract huis én lening in de gemeenschap brengen.
Heeft die scheiding zo lang geduurd? Jullie hebben toch veel belastingvermindering gemist al die jaren? Jongens toch!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”