Beste kenners,
Graag had ik wat informatie ingewonnen betreffende volgende situatie:
In april 2017 zijn wij ter plaatse gegaan bij een zaal om te huren voor ons trouwfeest deze zomer.
Na enkele mondelinge afspraken hebben we dan per mail ons akkoord gegeven voor het huren van deze zaal.
De afspraken betroffen de huurprijs, de drankforfait met personeel inbegrepen en nog enkele praktische afspraken.
We ontvingen geen contract, wel een factuur voor het voorschot van de huur. Dit voorschot hebben we betaald, een contract nooit te zien gekregen. We kregen een duidelijke belofte dat de service en de communicatie vlot ging verlopen en er was heel wat mogelijk.
We hadden heel wat inlichtingen genomen in verband met de zaal en de uitbaters, dus hadden er het volle vertrouwen in maar zoveel maand later gaat er plots heel wat mis.
Begin juli hadden we een aanvullende offerte gevraagd voor de drankforfait. In september hadden we nog steeds niets ontvangen dus zijn we nog eens langsgegaan. Alle eerdere prijsafspraken golden nog én ze ging zo snel mogelijk een offerte op papier zetten. Zes maanden en meerdere (tevergeefse) contactpogingen later hebben we vandaag eindelijk een antwoord ontvangen.
Het punt van communicatie en service komen ze alleszins niet na, plots veranderen reeds afgesproken prijzen, zijn bepaalde zaken niet meer mogelijk... Aangezien we dit echt niet oké vinden hebben we ons voorschot teruggevraagd. Het antwoord is dat dit enkel kan indien er een familielid sterft.
Kunnen jullie me even op weg helpen of we überhaupt mogelijkheden hebben om ons voorschot terug te krijgen in dit verhaal?
Alvast bedankt!