Voorschot huur feestzaal

Birgit1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorschot huur feestzaal

#1 , 20 dec 2017 13:28

Beste kenners,

Graag had ik wat informatie ingewonnen betreffende volgende situatie:

In april 2017 zijn wij ter plaatse gegaan bij een zaal om te huren voor ons trouwfeest deze zomer.
Na enkele mondelinge afspraken hebben we dan per mail ons akkoord gegeven voor het huren van deze zaal.
De afspraken betroffen de huurprijs, de drankforfait met personeel inbegrepen en nog enkele praktische afspraken.
We ontvingen geen contract, wel een factuur voor het voorschot van de huur. Dit voorschot hebben we betaald, een contract nooit te zien gekregen. We kregen een duidelijke belofte dat de service en de communicatie vlot ging verlopen en er was heel wat mogelijk.

We hadden heel wat inlichtingen genomen in verband met de zaal en de uitbaters, dus hadden er het volle vertrouwen in maar zoveel maand later gaat er plots heel wat mis.
Begin juli hadden we een aanvullende offerte gevraagd voor de drankforfait. In september hadden we nog steeds niets ontvangen dus zijn we nog eens langsgegaan. Alle eerdere prijsafspraken golden nog én ze ging zo snel mogelijk een offerte op papier zetten. Zes maanden en meerdere (tevergeefse) contactpogingen later hebben we vandaag eindelijk een antwoord ontvangen.

Het punt van communicatie en service komen ze alleszins niet na, plots veranderen reeds afgesproken prijzen, zijn bepaalde zaken niet meer mogelijk... Aangezien we dit echt niet oké vinden hebben we ons voorschot teruggevraagd. Het antwoord is dat dit enkel kan indien er een familielid sterft.

Kunnen jullie me even op weg helpen of we überhaupt mogelijkheden hebben om ons voorschot terug te krijgen in dit verhaal?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 dec 2017 14:06

Wat staat er exact op mail over de prijsafspraken, en van wie komt dit (van jullie of van de uitbaters)?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 dec 2017 14:10

Wat kan je maw met een geschrift bewijzen.
Alles valt of staat daarmee.

Als je kan aantonen dat ze eenzijdig de afspraken wijzigden, dan heb je een grond op basis van het eenzijdige stilzwijgend ontbindend beding.
Best na aangetekende ingebrekestelling.
Incl. schadevergoeding (als je intussen een duurdere zaal moet huren).

Maar je moet het dus wel kunnen bewijzen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Andere”