Account-Verkoop site houd geld Gegijzeld.

Kalpheon
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Account-Verkoop site houd geld Gegijzeld.

#1 , 19 dec 2017 20:52

Hallo,
ik ben recent actief op een site waar Game-accounts online worden verkocht. (https://www.playerup.com/)
Na een verkoop word je geld in 'bewaring' genomen, zodat je kan kiezen wat je ervoor wilt (dat kan gaan van een storting op je bank tot vanalles en nog wat) - Maar je kan niets op je bank laten storten onder de 150€...
Ik verkoop iets van 75€, en merk opeens dat er maar 65Dollar staat op wat ik verkocht heb, heb daar enkele keren over proberen te informeren, maar nooit een antwoord op gehad...
ik wou het geld dat ik had verdiend omzetten in iets dat ik kan gebruiken,
Dat ging echter niet vanzelf, ik heb altijd heel erg lang moeten wachten op een antwoord (1-2 weken, voor een zeer simpel antwoord), ze weerhielden info dat ik nodig had voor mijn geld te innen (onduidelijke info geven over hoe je bepaalde dingen in werking moet stellen om het gedaan te krijgen)
Dan na veel vijven en zessen, vandaag, na een goeie maand of 2 krijg ik eindelijk te horen dat mijn geld kan innen, MAAR ze kunnen enkel maar in Dollar uitbetalen, dus met de huidige conversieratio verlies ik gelijk nog eens 10€, dat wat ik verkocht had voor 75€ verliest dus ondertussen al 20€ in waarde, ik had op dit punt er al duizenden keren op doorgehamerd dat ik in € wil uitbetaald worden, maar dat drong ook niet door precies.
Ik ben duidelijk gefrustreerd met de persoon die de zaak behandeld, trage hulp, geen duidelijke info, geld dat zomaar verdwijnt, dus ik besloot om dan maar voor Dollar uitbetaling te gaan vanwege mijn enorme frustratie, en wou er gewoon van af zijn. Ik geef eerlijk toe dat ik woorden heb gebruikt en onprofessioneel heb gedragen, maar dan beslissen zij om mijn geld gegijzeld te houden. Ik kan er niets aan doen, ik moet nog steeds mijn geld krijgen en ze reageren niet meer.

Is er hier iets dat ik kan doen, mischien niet per se Juridisch, maar iets waarmee ik druk kan uitoefenen zodat ik hier eindelijk mee gedaan kan zijn.

Bij voorbaat dank voor het advies,
Een zeer gefrustreerd iemand.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12836

#2 , 19 dec 2017 20:54

Is het verkopen van game accounts niet illegaal bij de meeste spellen?

Kalpheon
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 dec 2017 21:05

Was geen account dat ik verkocht, je kan er ook andere dingen verkopen.
Ik ben nogal gehecht aan mijn accounts die ik bezit. Dit ging over een in-game item.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5410

#4 , 19 dec 2017 22:19

Wat staat er in hun algemene voorwaarden die je ws voor akkoord hebt moeten aanvinken over munteenheid van uitbetaling, wisselkoersen en commissies ?

Terug naar “Andere”