Factuur voor een niet bijgewoonde evenement.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Factuur voor een niet bijgewoonde evenement.

#16 , 20 dec 2017 14:09

Ik schrijf hem in via publiek netwerk....
Dat publiek netwerk zal nooit het IP adres van uw buur hebben, hé... :roll: Of je zou het via zijn wifi netwerk moeten doen, en in dat geval is hij wel héél nalatig geweest door zijn eigen netwerk niet te beveiligen...

Maar zoals je zei: TS zegt dat hij zelf NIET ingeschreven heeft. In dat geval zal het IP adres dat de organisator heeft, dus niet dat van hem zijn. Benieuwd hoe dit afloopt. Het zou leuk zijn als de TS ons het vervolg van het verhaal laat weten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 20 dec 2017 14:12

Ik schrijf hem in via publiek netwerk....
Dat publiek netwerk zal nooit het IP adres van uw buur hebben, hé... :roll:
Uiteraard niet.....
Maar aangezien TS duidelijk zegt dat hij niets heeft besteld zal er ook niets via zijn eigen IP adres besteld zijn.
Wel via een ander IP adres, maar dat is niet het zijne.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 dec 2017 15:04

Inderdaad. We moeten er van uitgaan dat de TS de waarheid spreekt en niets verzwijgt. Maar om eerlijk te zijn zou het me niet verwonderen als het scenario zo zou gegaan zijn:

- TS schrijft zich in voor het evenement.
- TS krijgt ook de bevestiging binnen.
- TS bedenkt zich en denkt: "goh, ik heb toch nog niks moeten betalen. Ik ga gewoon niet, en klaar is kees."
- TS krijgt aanmaning om te betalen.

Moest bovenstaande het scenario zijn, en de organisator kan een log voorleggen waarin het IP adres van de TS voorkomt, vrees ik dat ze vrij sterk staan voor de rechtbank, op basis van volgende feiten:
1. E-mail adres van de TS werd genbruikt
2. TS protesteert niet bij het ontvangen van de bevestiging
3. De inschrijving gebeurde vanop het IP adres van de TS

De eerste twee feiten zijn op zich veel te zwak om een begin van bewijs te vormen, maar aangevuld door het derde punt, ligt het toch even anders... Kan je je voorstellen wat de rechter dan zal vragen aan de TS? "Beste, TS, kan je verklaren hoe het komt dat de inschrijving weldegelijk van uw IP adres kwam?" "Neen, mijnheer de rechter. Hacking?" "En waarom heb je bij het ontvangen van de bevestiging van het evenement geen contact opgenomen met de organisator om te laten weten dat je niets besteld had?" "Geen idee, mijnheer de rechter, ik dacht dat het niet nodig was?".

Maar bon, op dit forum moeten we er van uitgaan dat de TS de waarheid vertelt, en de situatie die ik geschetst heb, zich dus niet heeft voorgedaan. En in dat geval heeft de TS inderdaad niets te vrezen...
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 20 dec 2017 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#19 , 20 dec 2017 17:47

@IP-discussie: heel handig met CGNAT, een technologie die meer en meer gebruikt wordt, en waarbij meerdere particulieren hetzelfde externe IP hebben.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 21 dec 2017 09:43

@IP-discussie: heel handig met CGNAT, een technologie die meer en meer gebruikt wordt, en waarbij meerdere particulieren hetzelfde externe IP hebben.
Reden temeer om dit "doekje tegen het bloeden" zo snel mogelijk de wereld uit te helpen. Maar bon, da's een tecnische discussie. Geen idee in hoeverre CGNAT op dit moment gebruikt wordt door ISP's? Ik weet enkel dat Proximus het gebruikt, geen idee bij de rest.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

BrainTrain
Berichten: 496

#21 , 21 dec 2017 11:26

@IP-discussie: heel handig met CGNAT, een technologie die meer en meer gebruikt wordt, en waarbij meerdere particulieren hetzelfde externe IP hebben.
Reden temeer om dit "doekje tegen het bloeden" zo snel mogelijk de wereld uit te helpen. Maar bon, da's een tecnische discussie. Geen idee in hoeverre CGNAT op dit moment gebruikt wordt door ISP's? Ik weet enkel dat Proximus het gebruikt, geen idee bij de rest.
Voor zover ik het begrijp gebruiken ze allemaal wel CGNAT (maar natuurlijk niet overal). Sinds +/- sept.2013 waren alle IP-adressen opgebruikt.
Dit wordt ook standaard gevraagd door RCCU als er een verzoek gaat naar provider om IP-adres te identificeren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 21 dec 2017 14:26

We wijken nu wel serieus af van de vraag van de TS natuurlijk. Veel kans dat hij een IPv6 adres heeft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”