Geen reactie op aangetekend schrijven

Wimgu
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geen reactie op aangetekend schrijven

#1 , 12 dec 2017 04:29

Op 7/7/2017 heb ik een aangetekend schrijven gestuurd naar een garagist om de factuur te betwisten.
Tot 11/12/2018 niets gehoord tot ik telefoon kreeg of ik de openstaande factuur nog ging betalen.
Is er een verjaringstermijn of een reactieverplichting op een aangetekend schrijven.

Betreft een reparatie waar geen offerte of akkoord voor gegeven was. Noch door mijzelf, noch door de verzekering.
Plots kreeg ik de factuur gepresenteerd voor een reparatie waarvan de garagist me liet uitschijnen dat het "in orde was voor de expert";
Dus ter goeder trouw binnengebracht en er van uitgaand dat de verzekering in tussen zou komen.
Plots was dit niet het geval en kreeg ik de rekening gepresenteerd.
Mocht ik vooraf geweten hebben dat de onkosten voor mezelf gingen zijn, dan had ik graag de kans gekregen om bij meerdere garages prijs te vragen of zelf uit te kijken naar een goedkopere oplossing.
Doch ter goeder trouw de wagen binnengebracht en de herstelling werd zonder een akkoord gerepareerd. Dit terwijl er in de wetgeving voorzien is dat er een ondertekend akkoord moet zijn voor een reparatie wanneer de onkost hoger dan +/-300€ bedraagt...

Garagist is al in fout gegaan door de reparatie zonder een akkoord uit te voeren.

Ik heb een aangetekend schrijven gestuurd waarin ik niet de reparatie betwist, maar wel dat ik niet akkoord was met de gang van zaken en dat ik niet de kans heb gekregen om een 2e opinie te raadplegen of een goedkopere optie te zoeken.
Ik heb alvast een bedrag gestort van 200€ (totaalfactuur bedraagt +/-1700€)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 16 dec 2017 22:10

Als jij het betwiste bedrag aangetekend geprotesteerd hebt, en de rest betaald hebt, hoef jij geen actie meer te ondernemen.
Het is nu aan de garagist om ofwel jou een tegenvoorstel te doen, ofwel jou te dagvaarden.

Reclame

Terug naar “Andere”