Zeer slecht uitgevoerde dakwerken / garantie

aarts.martine
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zeer slecht uitgevoerde dakwerken / garantie

#1 , 07 dec 2017 09:52

In maart 2017 hebben wij besloten ons dak te renoveren. Het gaat om twee platte daken en één schuin pannendak. Beide platte daken waren aan het lekken en het schuine pannendak was sterk verouderd. We hebben een offerteronde gedaan met verschillende partijen en uiteindelijk één dakwerker geselecteerd.

Na betaling van de eerste 60% (voor aanvang werken) ging het al vrij snel mis. De aanvang van de werken werd telkens uitgesteld, afspraken werden niet nagekomen, de staat van ons huis werd verwaarloosd en wanneer we onze dakwerker daarmee confronteerden werden we zeer onprofessioneel te woord gestaan.

Uiteindelijk zijn de werken (in juni 2017) verre van voldoende afgerond. Er is nagenoeg niks afgewerkt. Het volledige pannendak ligt scheef en de platte daken zijn inmiddels (6 maanden na 'afronding') terug beginnen lekken. Door een misstap van de dakwerker is er op een paar maanden tijd zelfs stelselmatig water in onze gevel getrokken. We hebben hem hier keer op keer over geprobeerd te contacteren, maar hij geeft niet thuis.

De dakwerker heeft een garantie van 10 jaar op het volledige dak. Hij zou deze zaken dus eigenlijk moeten herstellen, maar antwoordt opnieuw niet op onze talloze oproepen. U kunt misschien echter ook wel begrijpen dat ik deze dakwerker liever niet meer thuis over de vloer heb. Zijn werken zijn zeer onprofessioneel, maar ook zijn communicatie richting mij vind ik verre van comfortabel.
We hebben met een andere dakwerker samen gezeten. Om alles te herstellen en een volledig afgewerkt dak te kunnen afleveren, zou het op ongeveer €8.000 terecht komen.

U begrijpt, ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Deze situatie heeft me ontzettend teleurgesteld. Financieel is dit ook een grote klap geweest.

Wat zijn de juridische stappen die ik kan nemen? Ik heb met mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld en de juridische kosten worden niet gedekt.
Welke advocaat zou mij hierin kunnen ondersteunen (regio Antwerpen)? Bestaat er een kans dat we een deel van het geld kunnen recupereren?
Ik ben zelf erg bang dat ik veel tijd, energie en geld in een juridische procedure ga steken en mijn dakwerker weigert over de brug te komen.

Kortom, wat moet ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 dec 2017 10:35

Je zal niet veel kunnen doen, en al wat je doet zal je nog meer geld kosten.
Je hebt waarschijnlijk de initiële fout gemaakt de goedkoopste aannemer te kiezen, en een veel te hoog voorschot te betalen. Je had ook referenties moeten vragen en dan ook effectief deze klanten te bezoeken.
Als je nu naar de rechtbank stapt is deze aannemer binnen de korstte keren in faling , en begint een paar dagen later een nieuwe dakfirma, en jij staat met lege handen.
Een degelijke dakwerker met voldoende reserves vraagt geen voorschot of maximaal 10 %.
Nu zal je waarschijnlijk met uw miserie blijven zitten en/of een andere dakwerken vragen om te herstellen.

Reclame

Terug naar “Andere”