Pakje uit Amerika

SarahCl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Pakje uit Amerika

#1 , 06 dec 2017 10:59

Hallo, ik bestelde een tijd geleden een trui op een Amerikaanse website. We hadden de trui graag voor 10 december ontvangen dus ik controleer regelmatig de status. Nu staat de status al een hele tijd op "word voorbereid", dus de trui is nog steeds niet verzonden. Ik heb al meerdere keren een mail gestuurd en heb ondertussen ook op facebook een bericht gestuurd (via messenger en in de comments), nog steeds geen reactie! Is er iets van actie die ik kan ondernemen om mijn geld terug te eisen? ik vrees dat het een frauduleus boeltje is en dat ik mijn trui nooit ga zien, na was opzoekwerk blijk ik niet de enige te zijn met deze ervaring. we hebben betaald met mastercard.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 06 dec 2017 14:29

Even naar Trump bellen. 't Zal "America first" zijn, anderen moeten dus nog wat wachten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 10 dec 2017 10:38

Even terug ter zake. De kredietkaartmaatschappijen hebben een procedure om geld terug te vorderen. Dit noemt de “charge back procedure”. Je moet een formulier invullen waarin je ondermeer moet aantonen dat je pogingen tot niets geleid hebben.

PS. Buiten de EC bestellen heeft dikwijls ook dure dedouaneringskosten tot gevolg. Hou daar ook rekening mee.

Reclame

Terug naar “Andere”