opgelicht (internet / Nederlandse handelaar) - blijft aanslepen

Juka
Topic Starter
Berichten: 9

opgelicht (internet / Nederlandse handelaar) - blijft aanslepen

#1 , 04 dec 2017 14:54

Beste mensen,

ik hoop vooral hier iemand te vinden die me verder kan helpen, hetzij door professionele kennis van de materie, hetzij uit eigen ervaring...

Stel gerust bijkomende vragen, ik tracht de feiten kort te houden om er geen nodeloos langdradig verhaal van te maken.

Artikel besteld + betaald (bijna 1700€ !) via een (Nederlandse) webshop, waar ik reeds twee keer eerder zonder problemen besteld had, vandaar mijn vertrouwen ook in de goede afloop... Dit keer werd er echter niet geleverd, eerst smoesjes, daarna werd elk contact gewoon vermeden, geen reacties meer op mail etc.

Ik startte uiteindelijk de "internationale procedure voor kleine geschillen", werd volledig in mijn gelijk gesteld: webwinkel werd veroordeeld door rechtbank in Nederland tot betalen van initiële bedrag + gerechtskosten + intresten vanaf die datum. Helaas... hij haalde zijn vonnis zelfs nooit af, laat staan dat ik iets van mijn geld terug zag...

Ik diende ook nog klacht in bij de politie (hier in België dus), die zelfs de mails op mijn pc kwamen bekijken die ik met de handelaar had gewisseld... Pc opgemaakt en zo. Verder zowat àlles wat ik kon bedenken: meldpunt fraude etc.

Aanvankelijk was ik zeer positief over de afloop en zeer strijdvaardig "het kàn toch niet dat iemand daar mee wegkomt, ik kan zwart op wit bewijzen wat ik betaalde, welke communicatie er was, en dat ik niets heb ontvangen, ik heb naam, mailadres, telefoonnummer.... van die man
Helaas, de laatste stappen zijn nu ruim half jaar geleden, en ik hoor helemaal niets meer :( . De handelaar betaalde nog steeds niets, vonnis van Nederlandse rechtbank zou niet door deurwaarder kunnen uitgevoerd worden .... (geen idee waarom, bestaat bedrijf niet echt, is het omdat naam van persoon zelf niet in vonnis staat, no idea....)

Intussen ben ik twee jaar en ruim 2000 euro verder, en begin ik echt te denken dat misdaad duidelijk loont; hij komt er mee weg ( ik wéét welke "naam" er achter de -al dan niet bestaande- firma zit, heb die ook vermeld tegen politie...), als ik via site van Nederlandse politie de url check, zijn er daar ook idd meldingen over die handelaar (ik vond via facebook ook "lotgenoten", helaas....

Maar intussen bestaat die website nog steeds, en doet die vent allicht vrolijk verder, met mensen oplichten. Ik wil hem in elk geval heel graag laten ophouden, en als het effe kan ook mijn centjes terug, al heb ik de hoop wat opgegeven wat dat laatste betreft.

Ik zou iedereen die kan helpen zó dankbaar zijn ! :) Of ik er nog geld tegenaan gooi weet ik niet, maar niemand lijkt (los van kostprijs) zelfs te kunnen zeggen wat ik nu eigenlijk moet doen: advokaat (in België? in Nederland?), deurwaarder (Nederland?), nieuwe procedure (welke ?)....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bisbro
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 dec 2017 16:31

In Nederland hebben ze een zeer goed programma op TV met de naam "opgelicht".
Zij spitten dat soort zaken uit tot op het bot. Misschien eens contact opnemen met deze mensen?

Juka
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 04 dec 2017 16:33

@bisbro: thanks, maar....

"
Opgelicht <opgelicht@avrotros.nl>
vr 31-3-2017 16:24

Hartelijk dank voor je e-mail aan Opgelicht?!

Wat gebeurt er met jouw e-mail? Opgelicht?! ontvangt dagelijks vele reacties.
Daardoor zijn wij helaas niet in staat om op elke e-mail persoonlijk te reageren of individuele adviezen uit te brengen.

Alle binnengekomen mails worden uiteraard wel aandachtig gelezen en besproken binnen de redactie. Mochten wij als redactie iets met jouw reactie kunnen en willen doen dan nemen wij daarover contact met je op. Vergeet daarom niet het telefoonnummer te vermelden waarop je overdag te bereiken bent.

Let op! Heeft jouw mail betrekking op het forum, maak ons dat dan kenbaar via het forumklachtformulier (https://opgelicht.avrotros.nl/contact/forumklacht/), zodat wij de klacht direct in behandeling kunnen nemen.
..."

:D

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 dec 2017 16:42

Goeie les voor de toekomst: betaal via PayPal of creditcard. In dit soort gevallen krijg je dan van hen uw geld terug zonder veel discussie en gaan zij eventueel achter de "fraudeur" aan. Ik heb jammer genoeg PayPal al een drietal keer moeten laten weten dat ik het bestelde nooit ontvangen had. Zij contacteren dan de verkoper om het bewijs van verzending te leveren. Als zij niet reageren, krijg je zonder discussie het bedrag teruggestort.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Juka
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 04 dec 2017 19:01

klopt... en ben ik intussen ook achter gekomen... helaas helpt dat advies me nu niet meer :( :cry:

:D

jean.valmont
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 04 dec 2017 19:39

Je kunt de website vermelden, zodat mensen in de toekomst weten dat ze er geen zaken mee moeten doen.

Op die manier kan je hen 'geld afzetten', door mensen niet bij hen te laten kopen.

En op websites die handelaars kunnen beoordelen ook negatieve feedback geven.

Op aliexpress zijn de verkopers heel erg bezorgd voor negatieve reacties. Moet wel zeggen dat die chinezen echt wel eerlijk en te vertrouwen zijn. Da's toch mijn ervaring.

Hollanders, daarentegen! Als ze u niet hebben opgelicht, hebben ze het vergeten!

LeenW
Berichten: 12813

#7 , 04 dec 2017 19:40

Als ik het goed begrijp, hebt u een vonnis in Nederland, maar weet u niet goed hoe u het moet uitvoeren? Probeer eens op http://rechtenforum.nl/ of iemand u daar kan helpen.

Juka
Topic Starter
Berichten: 9

#8 , 05 dec 2017 15:59

Als ik het goed begrijp, hebt u een vonnis in Nederland, maar weet u niet goed hoe u het moet uitvoeren? Probeer eens op http://rechtenforum.nl/ of iemand u daar kan helpen.
die kende/probeerde ik nog niet, bedankt !

Juka
Topic Starter
Berichten: 9

#9 , 05 dec 2017 16:02

Je kunt de website vermelden, zodat mensen in de toekomst weten dat ze er geen zaken mee moeten doen.

Op die manier kan je hen 'geld afzetten', door mensen niet bij hen te laten kopen.

En op websites die handelaars kunnen beoordelen ook negatieve feedback geven.
heb idd op zowat élke recentie-website al waarschuwingen gegeven, heb zelfs groepje op facebook met andere gedupeerden, hij gebruikte onterecht het CBW-logo, heb dat ook gemeld (is dan wel van zijn site verdwenen), heb zelfs de firma gecontacteerd die zijn websites maakt, en ook zij hebben geprobeerd verhaal bij hem te halen, al waren ze geen betrokken partij...
Zelf zijn ex-vrouw (die nog een appeltje met hem te schillen heeft volgens mij) heeft me via facebook al gecontacteerd :D
Hollanders, daarentegen! Als ze u niet hebben opgelicht, hebben ze het vergeten!
:lol: :lol: :lol:

Terug naar “Andere”