Verloren pakket black friday deal.

Ch@rliE
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verloren pakket black friday deal.

#1 , 29 nov 2017 11:20

Beste,

Situatie is als volgt:
Vorige maandag bestelde ik bij een welbekende, roncirkelige internetwinkel een product dat scherp was afgeprijsd voor black friday.
Deze zou pas vrijdag verstuurd worden en toekomen in het postkantoor dat ik gekozen had (geen thuislevering).

Tot heden nog steeds geen pakket geleverd, maar via de track&trace info zie ik wel dat het sinds vrijdag gesorteerd is in het sorteercentrum antwerpen.

Na een telefoon naar de leveringsdienst blijkt dat dit niet normaal is, maar de internetwinkel is verantwoordelijk dus zij moeten een onderzoek uitvoeren (wat ze normaal gezien ondertussen ook aan het doen zijn).

In anticipatie dat ik het pakket nooit te zien zal krijgen is mijn vraag het volgende:
De deal (in waarde) die ik toen ben aangegaan met de internetwinkel bestaat ondertussen niet meer, maar hetzelfde product kost (in aparte stukken) 200 euro meer nu.
Kan ik de hudige waarde terugeisen, of moeten ze mij dit product gewoon opnieuw terugzenden (dat ondertussen dubbel zo duur is)? Ik tref geen enkele verantwoordelijkheid van het verlies van pakket...?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 nov 2017 12:54

om te beginnen;

ge zijt niet de enigste die besteld zal hebben, nog zult ge de enigste zijn waardoor de levering iets later dan gepland zal zijn, dit is nu eenmaal eigen aan zulke soort actie's en/of de periode van het jaar, de kans dat ge u verzendkosten terug zult krijgen is hierdoor dan ook nihil.

pakje zou afgelopen vrijdag verzonden worden wat wilt zeggen dat het nog verwerkt en gesorteerd moet worden in het weekend of begin van deze week, dit maakt dan ook dat het pakje in de loop van deze week normaal in het postkantoor zou moeten toekomen.

het feit dat de track&trace aantoont dat het pakje al in het sorteercentrum van antwerpen zit toont dit alleen maar aan, geduld is een schone deugd zegt men wel eens.

als er niks word geleverd tegen einde volgende week kunt ge eens horen bij de post en rondje.com, als het pakje dan echt verloren blijkt te zijn is het de verzender die er voor verantwoordelijk is en dient deze ofwel u terug te betalen of hetzelfde product tegen de zelfde prijs opnieuw te verzenden.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 29 nov 2017 12:54

Het waren toch geen namaak goederen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

berenod
Berichten: 942

#4 , 29 nov 2017 13:06

Het waren toch geen namaak goederen.
zou straf zijn bij rondje .com :D

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 29 nov 2017 17:58

Het waren toch geen namaak goederen.
zou straf zijn bij rondje .com :D

kans bestaat altijd, rondje.com werkt met verkopers die niks rechtstreeks iets met hun te maken heeft, maar dan worden de zendingen tegengehouden bij de douane en staat dat zo ook op de track&trace.

Terug naar “Andere”