Verplicht tot betaling na overschrijden van einddatum?

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

Verplicht tot betaling na overschrijden van einddatum?

#1 , 02 nov 2017 12:28

Beste,

Ik weet nie waar ik moet beginnen en of dit in de juiste catogerie geplaatst is.

Nu heb ik vorig jaar de opdracht gegeven aan iemand om een webshop te bouwen, deze advertentie heb ik op 2de hands gevonden. Nu hebben wij alles besproken en leek hij mij de ultieme webshop bouwer. Maar dat bleek dus niet hij beloofde ons in Maart klaar te zijn. Wat dus niet was. Hij begin te werken eind Januari, en in Juli is hij nog niet klaar en vraagt die me informatie te verschaffen die hij mij in Maart al kon vragen zodat alles sneller online kon gaan. In mei probeerde in hem paar keer te bellen en te sms'en en mailen zonder antwoord. 3 dagen later antwoord hij. Maandje later antwoord hij niet omdat die op vakantie was gegaan. En wij maar sociale bijdragen betalen voor niet. Dus hebben we besloten om alles zo te laten en mijn betaalde voorschot uiteraard ook.

Wij wouden niets met deze persoon te maken hebben en hebben ook geen contract getekend. Nu blijft hij ons lastigvallen van wanneer we de info hebben en als wij niet antwoorden alsnog een factuur gaat volgen. Ben ik verplicht deze te betalen? Want hij is zijn afspraken niet nagekomen en in Juli was de webshop nog niet klaar? Hij heeft ons meerdere keren genegeerd en ons aan het lijntje gehouden. Wie kan hier een antwoord op geven?


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 nov 2017 12:53

Heb je duidelijk een overeenkomst waarin er een eind datum op afgesproken staat ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 nov 2017 13:03

Heb je duidelijk een overeenkomst waarin er een eind datum op afgesproken staat ?

Hallo,

Nee ik denk het niet enkel, op 3 maart stuurde hij mij deze mail.

De opbouw van de webshop is in volle gang, ik moet wel eerlijk bekennen dat ik een grote verschuiving heb gehad in mijn agenda door een ongeplande reorganisatie van het kantoor. Ik doe er echter alles aan om de achterstand op de planning in te halen.



Mocht je met enige vragen zitten, laat het gerust weten, je kan me ook altijd telefonisch bereiken op



Met vriendelijke groeten,

Reclame

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 nov 2017 13:05

30 maart zei hij ook:

Over een drietal weken is de webshop ready to sell. Als je langs het ondernemingsloket passeert vergeet dan zeker niet om volgende Nacebel code toe te voegen aan uw ondernemingsdoel: 4791003 - Detailhandel in allerlei producten via het internet (e-commerce) , deze staat u toe om alle type detailgoederen online te verkopen. Mocht je van uw toeleveranciers specifieke vragen krijgen mbt de technische zijde van de webshop, mag je deze altijd door communiceren naar mij, zodat ik hiermee rekening hou.



Met vriendelijke groeten,

En Juli was hij nog niet klaar.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 nov 2017 13:13

Voor alle zekerheid stuur je hem een A.S en stelt hem in verbreking daar de redelijke termijn reeds is overschreden is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 nov 2017 16:30

Voor alle zekerheid stuur je hem een A.S en stelt hem in verbreking daar de redelijke termijn reeds is overschreden is.

Zou ik even mogen vragen wat een A.S is? Dankjewel voor jouw support!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 nov 2017 16:36

AS = een Aangetekend Schrijven
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 03 nov 2017 00:02

Hebt u een cursus ondernemen gevolgd?
Ik vrees dat u anders nog dikwijls vragen zal moeten stellen.
Neem eens contact met een zelfstandigenorganisatie of met Syntra. Kan handig zijn.

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 nov 2017 14:42

Dus voor diegenen die dit een beetje hebben gevolgd. Heb ik verder zitten mailen met de persoon in kwestie nu zegt hij ik ben bereid om de te betalen 1200 te delen door 2. Als ik dit betaal zal hij geen "stappen" ondernemen. Dus ik moet nu iets van de 700 betalen. Als ik dit niet betaal zal dit via het incassobureau gaan.

Ik heb hem alles uitgelegd van dat dit niet de afspraak etc was... Maar hij wilt niet toegeven ik zei je hebt mijn vootschot al en dit negeert hij.

Toen ik het voorschot betaalde in Januari zei hij je mag die cash betalen of overschrijven op deze rekeningnummer. ( een volledig andere rekeningnummer als nu ) waarschijnlijk was dit zijn privé rekening. En toen kreeg ik ook geen factuur. En nu krijg ik plots wel en factuur met alles erop en eraan. Kan iemand aub helpen? Wat zijn mijn rechten? Ook dom
Dat wij niets hebben getekend.

Terug naar “Andere”