Loonslag door particulier (ouders)

pauluitschoten
Topic Starter
Berichten: 11

Loonslag door particulier (ouders)

#1 , 16 okt 2017 19:21

Ik overweeg van een lening aan te gaan om dit geld vervolgens verder één van mijn kinderen door te lenen.
Is het mogelijk dat ik als waarborg, ten belope van het maandelijks aflossingsbedrag, loonbeslag laat leggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 16 okt 2017 19:57

Ik overweeg van een lening aan te gaan om dit geld vervolgens verder één van mijn kinderen door te lenen.
Is het mogelijk dat ik als waarborg, ten belope van het maandelijks aflossingsbedrag, loonbeslag laat leggen?

Je kunt niet zomaar loonbeslag leggen, dit wordt gedaan als de afbetalingen niet volgens contract gebeuren...Waarom niet gewoon je kinderen laten lenen??

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 16 okt 2017 21:23

Loonbeslag wordt opgelegd door de rechter. Uitzondering zijn (erkende) leningsinstellingen die dit in hun kontrakt mogen opnemen. Als je zoon niet terugbetaalt volgens de afspraken moet je dus naar de rechter.

Als je zoon njet krijgt van de bank dan is daar wel een reden voor ... Ofwel ben je zeker dat je zoon de terugbetalingscapaciteit heeft ofwel zeg je beter "neen" als je zelf door niet-terugbetaling in moeilijkheden zou komen.

k Zou zelf al zeker geen geld uitlenen aan m n kinderen voor luxe (dure auto, reizen , ...) maar wel ze uit de brand helpen als het verhaal klopt. Nu ja; dat beslist ieder voor zich.

Reclame

Terug naar “Andere”