Voorschot betaald huur zaal, uitbater laat niet meer van zich horen

EvaAurea
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorschot betaald huur zaal, uitbater laat niet meer van zich horen

#1 , 11 okt 2017 11:09

Beste heer, mevrouw,

Ik zit met een vervelende situatie en ik weet niet wat mijn rechten of mogelijkheden zijn.

Een maand of twee geleden, heb ik een'huurovereenkomst' getekend voor het huren van een feestzaal voor ons huwelijk in juli 2018.
Aangezien er in de huurovereenkomst staat dat we, indien we een live-band willen boeken, hiervoor eerst contact op moeten nemen met de uitbater, mail ik deze wanneer we een band in gedachte hadden met enkele vragen om dat praktisch te regelen en wat hun voorwaarden e.d. zijn.

Er ontstaat een korte uitwisseling van mails waarin geen enkele van mijn vragen beantwoord worden, maar er wel een heleboel vragen aan mij gesteld worden. Ze stellen op een bepaald moment dat het allemaal kan, mits duidelijke afspraken. Wat die afspraken dan zijn, krijg ik nooit te horen en plots wordt er niet meer gereageerd op mijn mails.

Na twee weken radiostilte (ook na een herinneringsmailtje) besluiten we eens te bellen. Wanneer een vrouw aan de telefoon onze naam hoort, legt ze prompt op. We bellen opnieuw en krijgen nu de uitbater aan de lijn, en die heeft een heel verhaal klaar, houdt ons 30 minuten aan de telefoon, maakt problemen waar er geen zijn en elk voorstel van onze kant wordt afgewezen. Wanneer we vragen wat hij dan voorstelt, wordt er opnieuw geen antwoord gegeven. Na lang aandringen gaat hij akkoord om afspraken op mail te zetten en nu zijn we opnieuw twee weken verder en heb ik nog niets gehoord. Ook niet na een vriendelijke herinneringsmail en nadat we in de laatste mail zélf dan maar een voorstel voor afspraken hebben gedaan.

Het komt er dus op neer dat we genegeerd worden en geen gehoor meer krijgen, maar ondertussen zitten we wel met een huwelijk dat we willen plannen, zijn er al kosten gemaakt (save the date-kaarten verstuurd e.d.) en zitten we vast. Natuurlijk is dit niet prettig en niet werkbaar, dus willen we op zoek gaan naar een andere feestlocatie. Uiteraard willen we ons betaalde voorschot (een kleine €800) wel terug, aangezien wíj welwillend zijn, maar de uitbater elke vorm van professionele communicatie schuwt. We voelen ons ook opgelicht: je kan makkelijk voorschotten opstrijken om dan plots niks meer van je te laten horen.

Kan iemand zijn licht laten schijnen op deze situatie?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 29 nov 2017 19:32

Er is een voorschot betaald.
Al eens ter plaatse geweest - is de zaal nog open?
Mocht de uitbater aanwezig zijn gesprek opnemen.
Dan al of niet beslissen verbreking contract te vragen of toch verder gaan.

Reclame

Terug naar “Andere”