Verhuizing fitness zaak & contract

Teecee1337
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Verhuizing fitness zaak & contract

#1 , 25 sep 2017 13:25

Beste,

De fitnessketen waar ik train is een week geleden verhuisd, zonder brief/email of enige vermelding dat dit zou gebeuren zijn ze ettelijke kilometers verders verhuisd.

De locatie is een pak kleiner, de sauna's zijn weg & ik moet een pak verder rijden. Ook heb ik gehoord gekregen van andere leden dat de prijs omhoog zou gaan...

Er word altijd een contract van bepaalde duur (12 maanden) getekend door mij (& de rest). Maar wij zouden graag naar een andere zaak gaan en ons contract daar ontbinden voor de redens hierboven vermeld.

Is er recht op ontbinding doordat zij verhuisd zijn ? De eigenaar beweert volledig correct in zijn schoenen te staan.

Ik vind het niet echt kunnen dat een zaak zomaar verhuisd en je moet betalen. Ik teken een contract met een zaak op DIE locatie met de gegeven diensten die nu ineens allemaal veranderen ?

Hopelijk graag hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2017 13:50

Zonder uw contract in te zien kan daar niet op geantwoord worden.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2017 14:32

Ik teken een contract met een zaak op DIE locatie met de gegeven diensten die nu ineens allemaal veranderen?
Zoals hierboven gevraagd: maakt de locatie waar u kan gebruik maken van de fitness diensten, deel uit van uw overeenkomst met hen? Of is er in het contract opgenomen dat u gebruik kan maken van een sauna?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Teecee1337
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2017 15:13

<PLAATS> , vertegenwoordigd door <VENNOOTSCHAP>, <ADRES>, verder genoemd ‘het sportcentrum’.
- Dit contract wordt gesloten voor een minimumduur van …………..maanden. Het maandelijks te betalen bedrag via domiciliatie bedraagt hierdoor €....................Dit bedrag zal telkens de eerste werkdag van de maand van de rekening afgeboekt worden.
- Bij het afsluiten van dit contract wordt de instap, het resterende bedrag van de lopende maand + het eerste maandbedrag in contanten of via bancontact betaald.
- Na het beëindigen van de minimum looptijd wordt het abonnement maandelijks opzegbaar. Deze opzegging dient te gebeuren in de club zelf, door het invullen van een verbrekingsovereenkomst.
- Overschakelen naar een voordeliger maandbedrag kan ten allen tijden door het ondertekenen van een nieuw contract met een langere minimum looptijd. De looptijd begint opnieuw te tellen vanaf de maand volgend op de ondertekening van het nieuwe contract, ook het nieuwe maandbedrag gaat dan in voege.
- Bij het niet doorgaan van een domiciliatie opdracht door een reden bij de bank van de klant zal een week later deze opdracht nogmaals ingegeven worden. Het maandbedrag zal dan echter verhoogd worden met een administratieve toeslag van € 5.
- De contracten zijn in principe persoonlijk. Wij staan evenwel toe dit binnen de familie, wonend op hetzelfde adres, over te dragen. Het eventuele instapgeld dient dan wel door de nieuwe klant betaald te worden.
- Dit contract kan enkel via een geldig medisch attest tijdelijk onderbroken worden. Een medisch attest geldt minimaal 1 maand, maximaal voor 3 maanden en dient binnen de 7 werkdagen in de club zelf afgeleverd te worden en werkt niet met terugwerkende kracht. Bij een langere ziekteperiode dient voor het verlopen van de drie maanden een nieuw medisch attest afgeleverd te worden. Elke onderbreking zal uiteraard de einddatum van dit contract doen opschuiven.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 sep 2017 17:18

OK, dit zijn uw verplichtingen en details rond betalingen. Staat er in het contract ook wat de verplichtingen van het sportcentrum zijn? Indien niet, zou je de algemene voorwaarden van het sportcentrum moeten inkijken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Teecee1337
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 sep 2017 18:03

OK, dit zijn uw verplichtingen en details rond betalingen. Staat er in het contract ook wat de verplichtingen van het sportcentrum zijn? Indien niet, zou je de algemene voorwaarden van het sportcentrum moeten inkijken.
Hoe/waar zou ik die kunnen verkrijgen/bekijken ? Dat hebben ze niet. Dit is het enige wat getekend is geweest. Volgens mij hebben zij helemaal geen algemene voorwaarden.. Het contract van juist zijn volgens hun de algemene voorwaarden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 sep 2017 10:18

Hoe/waar zou ik die kunnen verkrijgen/bekijken ? Dat hebben ze niet. Dit is het enige wat getekend is geweest. Volgens mij hebben zij helemaal geen algemene voorwaarden.. Het contract van juist zijn volgens hun de algemene voorwaarden
Zou moeten dit hebben. Kans is groot dat deze op hun website te vinden zijn. Kan je me anders via een privéberichtje even de naam van het fitness centrum doorgeven (en eventueel de website, als ze deze hebben). Als die voorwaarden nergens "openbaar" terug te vinden zijn, had je deze gekregen moeten hebben. Anders zou deze fitness kunnen doen wat ze willen, en dit kan uiteraard niet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 sep 2017 15:52

TS heeft me de naam van de zaak doorgestuurd, maar ik vind geen algemene voorwaarden op de site. Deze zouden dus beschikbaar moeten zijn in het centrum zelf. Ik denk dat je daar best eens naar vraagt, zodat je deze kan nalezen, ivm de verplichtingen van het centrum...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”