klacht Bpost

cleppewim
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

klacht Bpost

#1 , 06 sep 2017 09:33

beste, ik heb via Bpost een express zending verstuurd naar Thailand en dit voor een visumaanvraag.
hierbij zaten ook 2 vliegtickets omdat de Ambassade dit vraagt voor goedkeuring van Visum die tickets hadden een waarden van € 1400 en heb voor de express zending ook nog eens €45,98 betaald.
waarbij men mij verzekerde dat de zending binnen de 10 dagen ter plaatse zou zijn.
er was zelfs een tracking kaart bij.
doch de zending is nooit aangekomen en de deadline voor de verwerking van het dossier bij de Ambassade te Thailand is inmiddels verstreken. dus de tickets zijn waardeloos want de 2 personen hebben niet tijdig hun visum.
Bpost maakt er zich dus gewoonweg vanaf na een klacht van mijnentwege met een gewone standaard brief dat ze een dossier hebben aangelegd, en er mij iemand eerstdaags zou contacteren nu na 2 weken niemand meer gehoord.
dit is nu de 3de keer met Bpost dat ik dit voorheb waar zij zich telkens met dezelfde werkwijze zich vanaf maken. bij de vorige hebben ze juist de kostprijs van de zending terugbetaald. met name € 45,98 , en daarmee was de kous af.
ik ben de on-professionele lakse onverschillige houding van Bpost meer dan Beu.
waar kan ik terecht hiervoor.
met Dank
Cleppe Wim.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2017 09:42

best even tot bij de ombudsman van Bpost gaan

http://www.ombudsman.be/nl/ombudsman/ca ... postsector
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 06 sep 2017 11:38

Je had dat ook aangetekend moeten verzenden, met ontvangstbewijs

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 06 sep 2017 11:47

Dat zal hij wel gedaan hebben, aangezien het een expresszending was. Hamvraag is eerder welke verzekering hij erbij heeft genomen en welke waarde er wordt gedekt.

PS: Papieren vliegtickets bestaan de facto niet meer in niet-geïsoleerde landen. Dat papier an sich heeft geen waarde, het is gewoon een afschrift van een elektronische boeking.
"sowieso" schrijf je zo.

WP002
Berichten: 1479

#5 , 06 sep 2017 17:20

Met een beetje geluk betaalt bpost u de tegenwaarde van één postzegel terug...

Terug naar “Andere”