vredegerecht

philippe1971
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

vredegerecht

#1 , 05 sep 2017 16:46

ik word gedagvaard door mijn broer ,

deze haalt aan dat ik hem geld moet
1 hij beweerd dat hij geld heeft betaald in mijn naam aan een aannemer in de hand voor uit gevoerde werken die niet officeel (int zwart dus ) gedaan zijn geweest en
waar nooit geen facktuur van is gemaakt deze aannemer heeft nu een papiert geschreven dat hij dit geld ontvangen heeft
en ik heb de aanemer ook betaald hoe pak i dit nu beste aan ze spelen beiden samen :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 05 sep 2017 16:52

Niet meer proberen te frauderen zou naar de toekomst toe alvast een goede raad zijn.

U mag zich laten bijstaan door een advocaat, als dat de moeite is. Over wat voor een bedrag spreken we hier?

philippe1971
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 sep 2017 07:02

ik heb dus de aannemmer betaald 3500 euro deze zou faktuur opsturen
nooit ni gehad en ook geen ontvangs bewijs van betaling

ik heb nu mijn grooste twijfel dat broer hem betaald heeft den gewoon dat ze onder 1 hoedje spelen
nu ik ga dit zo ni laten deze werken zijn in 2012 gebeurd

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 06 sep 2017 10:10

Eerst factuur krijgen, dan betalen (en dit per overschrijving of de aannemer laten aftekenen bij cash betaling).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 sep 2017 10:19

ik heb nu mijn grooste twijfel dat broer hem betaald heeft den gewoon dat ze onder 1 hoedje spelen
nu ik ga dit zo ni laten deze werken zijn in 2012 gebeurd
Het probleem van zwart werk is dat niemand een bewijs heeft!

En wat ga jij doen zonder enig bewijs ???

Het enige wat je volgens mij persoonlijk kan, is dat je de aannemer onder druk zet, door te dreigen dat je naar de belastingen en de BTW ga gaan om dit zwart aan te geven, er zijn aannemers die bang zijn van de belastingen, maar niet iedereen .

Welk bewijs heeft je broer?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

philippe1971
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 sep 2017 17:36

heb vandaag gesproken bij iemand van kontrole

en komt eropneer dat hij niks kan doen
:)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 sep 2017 17:50

Natuurlijk kan hij niks doen er is geen enkel bewijs

Maar dit wil niet zeggen dat je er geen druk tegen over de aannemer kan voeren !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#8 , 07 sep 2017 06:12

De vrederechter is niet bevoegd voor een bedrag van 3.500 EUR.
Het is niet omdat er geen "bewijs" is dat er geen vermoedens zijn dat er afspraken zijn gemaakt. Dat kan ook leiden tot een veroordeling. In voorkomend geval zou ook de vraag kunnen rijzen in welke mate die vordering toelaatbaar is aangezien de "oorzaak" van de vordering (lijkt mij toch) tegen de openbare orde ingaat.

Terug naar “Andere”