KSC en het EPIS systeem

ypstars
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

KSC en het EPIS systeem

#1 , 11 aug 2017 11:54

Hallo,

Dat de kansspelcomissie een rare visie heeft op spelersbescherming is algemeen geweten.
Ik maak het volgende mee.
Bij diverse aanbieders online heb ik speleraccount.
Op 2 augustus, kan ik bij geen enkele nog inloggen, allen met de melding " u bent uitgesloten van online games door de regulator"..
Contact genomen met KSC, duurde dagen dat ik hen kon overtuigen via mail dat ik echt wel door het systeem werd verhinderd van in te loggen (EPIS) systeem.
Het grote probleem was dat ik bij Pokerstars reeds ingekocht was in tornooien voor meer dan 500€ inschrijving.
Ik melde dit aan de KSC met de vraag deze onterechte uitsluiting zo snel mogelijk recht te zetten.
Ze geven ook zelf aan dat ik niet op die lijst sta.
Ondertussen is dit nog steeds niet opgelost ( 33 emails !!!).
Mijn vraag is : kan ik hier klacht bij de politie indienen, inclusief schade claim? Aangezien de overheid zonder enige reden mij de toegang tot mijn accounts ontzegt, verlies ik meer dan 500 € aan inschrijvingen. Nergens in algemene voorwaarden staat dat de regulator je zonder enige geldige reden zomaar kan blokkeren..
Of is er een andere manier voor klacht neer te leggen.

alvast bedankt voor hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 11 aug 2017 11:58

De politie is hier niet bevoegd, u moet rechtstreeks naar de rechtbank.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 11 aug 2017 12:19

Stel hun in gebreke met een AS, lukt dit niet dan zal je naar de rechtbank moeten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 11 aug 2017 13:27

Ik vrees dat u naar de rechtbank zal moeten.

(Maar hoe zit het met die inschrijvingskost: geeft dat u louter recht om mee te pokeren in een toernooi of is het een soort inzetbaar 'kapitaal'? In het eerste geval is uw schade niet het verlies van de 500 Euro maar het verlies van de kans die u zou gehad hebben om te spelen en mogelijks winst te behalen. De begroting daarvan zal een ander paar mouwen zijn (vooropgesteld dat u een fout kan bewijzen).)

Edit: gelieve tussen haakjes staand stuk te negeren, ik realiseerde me iets te laat dat ik onzin uitkraamde, excuses.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

ypstars
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

#5 , 11 aug 2017 13:51

Dank voor reacties alvast.
Die 500 € was inschrijving in tornooi van 215 € 109 € 75 € 75 en 50 €.
Dat is het inschrijvingsgeld bv het tornooi van 215 € is voor de winnaar meestal een 200.000 € !! De begroting daarvan kan mij niet zoveel schelen...het is het inschrijvingsgeld dat ik terug wil. Zij blokkeren onterecht mijn toegang tot mijn account, waardoor ik mij niet kon uitschrijven in deze tornooien, en bijgevolg mijn geld kwijt ben. Niettegenstaande ik dit vorige vrijdag 4 keer in de email benadrukte ! Vooraleer ze doorhadden dat de fout bij hun lag waren we al 15 mails ver..en secretariaat is gewoon onbereikbaar...spreek boodschap in...
Het zal dus a.s worden , en zien wat er op volgt..Ik vermoed toch dat ik recht ga hebben om de geleden schade vergoed te krijgen?

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 11 aug 2017 14:00

U moet gaan aantonen dat:
1) Zij een fout hebben gemaakt
2) U schade hebt geleden
3) Uw schade een gevolg is van hun fout

In dit geval geef ik u een redelijke kans. Weet u ook al hoe/waar het juist fout is gelopen?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#7 , 11 aug 2017 14:13

U zal moeten starten met een ingebrekestelling, maar ik vrees voor u dat u naar de rechtbank zal moeten trekken om het geld daadwerkelijk terug te zien. Gelijk hebben is één, maar dergelijke instelling ertoe overhalen u terug te betalen....
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

ypstars
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

#8 , 12 aug 2017 00:22

@ Leen. Aangezien zij bevoegd zijn voor het beheer van het EPIS systeem ( excluded,player,information, system) , zal ik dat kunnen aantonen aan de hand van verklaringen van de sites waarop ik niet kon inloggen.
De schade die ik geleden heb, hangt ervan af wat als bewijsmateriaal geldig is.. Ik kan een audit rapport van de bewegingen op mijn account vragen aan Pokerstars, daarop staan de inschrijvingen en bedragen vermeld.
De schade is het gevolg van het feit dat ik niet kon inloggen op de site van pokerstars, de reden dat ik niet kon inloggen op de site is doordat het systeem van de KSC mij de toegang weigerde.
Het gaat mij niet alleen maar om het geld, of om het gelijk te halen, maar als je de antwoorden leest die ik van hen krijg ..daar krullen je tenen van om..Ik moet het echt soms 2 keer lezen, want kan het niet geloven meestal.
Als ze dergelijk systeem implementeren dan moeten ze zorgen dat het correct is ..
Ik geef een voorbeeld, stel dat ik aan een cash game deelneem op pokerstars, en midden in een spel met 5000 € op tafel / in de pot, wanneer plots je verbinding verbroken word, omdat zij een fout maken? Dat is toch te gek voor woorden.?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 12 aug 2017 09:01

De schade die ik geleden heb, ?
Je hebt hier hier doorlopend over schade. Maar wie zegt dat je wel zou gewonnen hebben. Je zou hen moeten bedanken voor het door u uitgespaarde geld als je zou eventueel zou verloren hebben

ypstars
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

#10 , 12 aug 2017 14:40

"Je hebt hier hier doorlopend over schade. Maar wie zegt dat je wel zou gewonnen hebben. Je zou hen moeten bedanken voor het door u uitgespaarde geld als je zou eventueel zou verloren hebben".

Ik denk dat je niet snapt wat inkopen in een tornooi is.
Als ik 215 € betaal om deel te nemen aan een tornooi, en ik kan niet deelnemen aan het tornooi door de tussenkomst van KSC, dan heb ik toch wel 215 € schade geleden.
Dankbaar zijn ?? Deze 215 € is van mijn rekening zonder dat ik kon deelnemen aan het tornooi, omdat ik niet kon inloggen op mijn account,
Ik ben heel dankbaar.

Terug naar “Andere”