Geen terugbetaling van inschrijvingsgelden

Tievau
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen terugbetaling van inschrijvingsgelden

#1 , 08 aug 2017 20:51

Bij het begin van deze zomervakantie heb ik mijn dochter ingeschreven bij een lokale dansgroep. Zij is ook al 3 jaar lid van een ropeskipping groep. Gisteren kreeg ik van deze laatste een mail met het uurrooster van komend jaar. Daar deze op hetzelfde moment vallen als die van de dansgroep, nam ik onmiddellijk contact op met hen. Ik heb de situatie aan hen voorgelegd en hen gevraagd haar inschrijving te annuleren en het reeds betaalde inschrijvingsgeld terug te storten. Dit werd mij per direct geweigerd. Dit zou opgenomen geweest zijn in hun alg.voorw. Is dit wettelijk??? Gezien het feit dat er nog geen kosten werden gemaakt en de lessen nog niet aangevangen zijn? Alvast bedankt om dit te beantwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 08 aug 2017 21:03

Ja, dit is wettelijk. Wie weet hebben ze andere mensen moeten weigeren, door dat die plaats gereserveerd is voor uw dochter. Ze hebben sowieso al kosten gehad.
Uw dochter zal moeten keuzes maken, bijvoorbeeld de ene week ropeskipping, de andere week dansen.

Reclame

Terug naar “Andere”