#1 , 25 jul 2017 08:52
Vorige zomer (2016) veranderden wij van gasleverancier, daardoor moest onze vorige gasleverancier hun gastank komen ophalen.
Echter, dit deden zij niet, tot we hen dit jaar in juni (2017) hiervoor per e-mail een herinnering stuurden, waarbij we eveneens lieten verstaan geen ophalingskost hiervoor te zullen betalen, als compensatie voor de door ons geleden hinder. De gastank heeft 10 maanden op onze eigendom gestaan, terwijl we reeds een nieuwe hadden van onze nieuwe leverancier.
Na onze herinnering hebben zij de gastank dan eindelijk komen ophalen en kregen we hiervoor een factuur voor de ophalingskost in onze bus.
Deze factuur heb ik onmiddellijk per aangetekend schrijven betwist omdat de gastank niet werd opgehaald binnen een redelijke termijn. Zij hadden namelijk vorig jaar in augustus per e-mail beloofd om dit zo snel als mogelijk te doen.
Gisteren kreeg ik dan per gewone post de brief terug, waarbij ze met rode stylo op mijn brief schreven: "Beste, de factuur blijft te vereffenen volgens ondertekening v/h contract! Mvg, voornaam". Geen familienaam of geen datum vermeld.
Ligt het aan mij, maar ik vind dit eigenlijk helemaal geen professionele reactie.
Wat moet er nu gebeuren? Mijn idee zou zijn, niet reageren, want eigenlijk kunnen zij niet bewijzen dat wij dit teruggekregen hebben en wanneer omdat ze het niet aangetekend hebben gestuurd.
Ik veronderstel dat als wij niet reageren, zij een aanmaning zullen sturen. Moeten wij deze dan ook betwisten of moeten wij dan verwijzen naar de factuur die we eerder betwistten? Mij lijkt het dat ze op z'n minst 'officieel' moeten reageren op onze betwisting en geen krabbeltje terug sturen.
Alvast bedankt.
Nalake