auto en inschrijvings problemen

haroldvv
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

auto en inschrijvings problemen

#1 , 22 jul 2017 02:45

Hallo, ik heb 1 en een half jaar geleden 2 autos gekocht(1 2dehands en de andere nieuw) waarvan 1 ingeschreven is op mijn naam en de andere op mijn vader zijn naam nu hebben wij ruzie en ik heb voor bijde autos betaald nu heb ik de auto die op mijn naam stond ingeschreven uitgeschreven omdat ik het zelf niet kan betalen op dit moment alles met de auto is te duur en ik heb zelf geen auto nodig.

nu wil ik die andere auto de nieuwe die ingescheven staat/stond op mijn vader zijn naam verkopen voor de rest van de lening die ik nog moet betalen maar nu houd hij de papieren van die auto achter en de politie kan mij niet helpen omdat het een familie kwestie is 2 agenten hebben mij zelfs gezegt dat het het beste is als ik die gewoon ga stalen aagezien ze niets kunnen doen als een zoon van een vader steelt of omgekeerd nu dit is niet mogelijk want hij neemt die overal mee naartoe, nu is mijn vraag is er een manier om die auto te keuren voor verkoop zonder zijn medewerking(politie van zijn zone mijd hem in alle vormen omdat hij nooit meewerkt.).

Op dit moment heb ik geen geld voor een advocaat omdat ik thuis ben buiten gezet met bijna 15000 euro shuld op mijn naam door hem waarvan ik al een heel deel heb kunnen aflossen maar ik die auto wil gebruiken voor de rest, zouw iemand weten hoe ik dit probleem met die autopapieren kan oplossen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 22 jul 2017 07:40

Met onderling overleg of via de rechtbank.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 24 jul 2017 18:57

Op wie zijn naam staat de factuur?
Wie heeft betaald voor de wagen?
Dat zijn burgerlijke feiten.
Is er nu een gebruiksovereenkomst tussen jullie.
Op wiens naam de verzekering staat / nummerplaten doet er niet toe. Dat zijn geen eigendomstitels.
Stel uw vader in gebreke met een aangetekend schrijven ( Antwoord / Reponse) kaart bijvoegen dan krijgt u de handtekening van de ontvanger).
Daarin deelt u aan uw vader mee dat hij de wagen dient terug te bezorgen in goede staat tegen half augustus.
Schrijf in de brief dat u ook een gewone brief zal sturen en in de gewone brief dat u een aangetekende brief zal sturen.
De teruggestuurde brieven doet u uiteraard niet open.

Op dat ogenblik is er een vorm van misbruik van vertrouwen wegens niet terugbezorgen van uw goed.

Zo staat u sterker als u naar de rechtbank zal moeten stappen ( en zal de RB eerste aanleg zijn).

Pas nadat een burgerlijke procedure uitgeput is kan u naar de strafrechter (aangifte politie)

Reclame

Terug naar “Andere”