Adoptiecontract

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

Adoptiecontract

#1 , 20 jul 2017 22:01

Even een vraagje.
Ik ben opvanggezin voor poezen voor opvang X, maar ben net pas gestopt met opvangen voor deze opvang.
Nu willen ze onverwacht 2 poezen terugbrengen omdat het 'echt niet gaat'.
Echter staat in het adoptiecontract:
'Indien men niet meer voor het dieren kan zorgen dient men eerst contact op te nemen met X alwaar voor een oplossing gezorgd kan worden'
Echter heb ik geen manier meer om die opvang te contacteren aangezien ze niet meer opnemen als ik bel.
Kan de opvang die kittens dan alsnog terug opeisen als de adoptant beslist ze naar mij of naar vrienden te brengen?
Er staat nl 'indien men er niet meer voor kan zorgen'
Maar ze wilt ze nu aan haar zus geven, dus valt dat toch niet onder 'niet meer voor kunnen zorgen' want ze heeft zelf al een oplossing gevonden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 20 jul 2017 22:43

Jij hebt je medewerking aan deze organisatie stopgezet. Als ik het goed begrijp komen er mensen pôesjes terugbrengen die ze bij deze vereniging (via jou als medewerker) hebben geadopteerd. Dit is jouw bekommernis en verantwoordelijkheid niet meer omdat je niet meer werkt voor de organisatie; Verwijs de mensen door naar de hoofdverantwoordelijke en geef hen de contactgegevens.

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#3 , 20 jul 2017 22:53

Jij hebt je medewerking aan deze organisatie stopgezet. Als ik het goed begrijp komen er mensen pôesjes terugbrengen die ze bij deze vereniging (via jou als medewerker) hebben geadopteerd. Dit is jouw bekommernis en verantwoordelijkheid niet meer omdat je niet meer werkt voor de organisatie; Verwijs de mensen door naar de hoofdverantwoordelijke en geef hen de contactgegevens.
Meisje heeft al contact gehad met hoofdverantwoordelijke, deze reageert bot (omdat het een vriendin van mij is) en bied geen opties aan vr terugbrengen of dergelijke.

Reclame

eylis
Berichten: 8837

#4 , 21 jul 2017 09:31

tja Darliiien, ofwel ben je nog wél medwerker van de organisatie, ofwel niet. Als je de persoon in kwestie toch wil helpen, dan doe je dat ten persoonlijke titel, maar dan kan je dat niet meer op de organisatie verhalen. Daar heb je afstand van genomen. Het veiligste is echt dat je deze persoon naar de organisatie doorverwijst.

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#5 , 22 jul 2017 23:14

tja Darliiien, ofwel ben je nog wél medwerker van de organisatie, ofwel niet. Als je de persoon in kwestie toch wil helpen, dan doe je dat ten persoonlijke titel, maar dan kan je dat niet meer op de organisatie verhalen. Daar heb je afstand van genomen. Het veiligste is echt dat je deze persoon naar de organisatie doorverwijst.
Persoon is meermaals doorverwezen, organisatie weigert haar te helpen met de reden 'dat ze toch zo goeie vrienden is met mij' dus ik kan haar het wel helpen uitzoeken.
Ze hebben nu zelfs letterlijk gezegd de katten niet terug te willen...
sowieso als ik nu iets doe of help is het uit eigen naam,
Ik doe niets meer uit naam van die organisatie

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 22 jul 2017 23:30

Reactie / gedrag va die organisatie doorgeven aan de dienst Dierenwelzijn ( Vlaamse regering)

Terug naar “Andere”