Problemen met vrijwilligerswerk

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

Problemen met vrijwilligerswerk

#1 , 17 jul 2017 23:12

Beste allemaal.
Ik heb sinds januari 2017 vrijwilligerswerk gedaan hoor een Poezenasiel. Ik was opvangmama voor katten en kittens
Echter is er door omstandigheden (ziekte van mij) een einde gekomen aan de samenwerking.
Alleen is die verantwoordelijke van de opvang enorm kwaad op mij nu!
Ik heb, na beslissing te stoppen met opvangen, aan haar gevraagd of ik nog 2'kittens uit eigen opvang mocht adopteren. Geen probleem zei ze en zo gezegd zo gedaan.
Nu zijn deze schatjes kog maar net 7weken, dus nog niet wettelijk in orde. Normaal blijven ze dan opvangers tor ze gechipt en geregistreerd zinn, op mijn naam en adres.
Nu is echter 1 van de kittens ziek en wil ik naar de dierenarts gaan, maar de verantwoordelijke zegt nu dat ik dat uit eigen zak moet betalen. Dit hoewel de kitten kog een opvangertje is?
Als iemand anders de kitten zou hebben geadopteerd zou ze de kosten voor dit dierenartsbezoek ook moeten betalen vanuit de opvang, dus waarom nu niet?

Ook is de Adoptiebijdrage van de kittens betaald en heeft ze duidelijk in chat geschreven dat ze de bijdrage heeft ontvangen en dat ze akkoord is dat ik ze nu adopteer de kittens.
Maar nu weigert ze ook nog eens de adoptiepapieren in te vullen?

En als laatste was mij gevraagd een website aan te maken voor haar, ik had dus de domeinnaam al gekocht, maar door deze hele omstandigheid ga Ok de site niet meer maken, maar ze eist nu wel dat ik haar de domeinnaam doneer?!
Ik heb deze zelf betaald en ze zei toen dat we dit wel zouden regelen (als in dat ze me ging terugbetalen), maar ik ga dat niet zomaar sponsoren na alles wat er gebeurd is m?! Ze beweerd nu dat ze via advocaat de domeinnaam gaat opeisen,'maar kan dat zomaar?

Dus kort :
* kan ik gewoon de dierenartskosten aan de opvang/asiel aanrekenen, aangezien ik betaald heb voor een gezond kitten?
* kan ik afdwingen dat ze de adoptiepapieren alsnogninvult?
* kan ze de domeinnaam opeisen zonder ervoor te betalen?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jul 2017 19:58

wat heeft dit te maken met arbeidsrecht?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 18 jul 2017 22:42

wat heeft dit te maken met arbeidsrecht?
Iedereen kan zich eens vergissen men keuze van subforum?
Als buitenstaander, die JF niet gewend is van subforumkeuze, kan ik de beslissing voor AR echter wel begrijpen, ook al hoort het hier inderdaad niet.

Maar goed:
* kan ik gewoon de dierenartskosten aan de opvang/asiel aanrekenen, aangezien ik betaald heb voor een gezond kitten?
Je hebt bewijs van betaling, en schriftelijk bewijs dat dit een adoptiebijdrage was.
Je hebt bewijs dat dierenartskosten normaal voor het asiel zijn.
Dus ik zou hier stellen: ja, dit kun je aanrekenen.
* kan ik afdwingen dat ze de adoptiepapieren alsnogninvult?
Sowieso, dit is zelfs verplicht.
Anders zou ze jou nog kunnen aanklagen voor diefstal, en beweren dat ze niet weet waarvoor dat geld dient.
* kan ze de domeinnaam opeisen zonder ervoor te betalen?
Hangt ervan af.
Kan je adhv de domeinnaam het asiel hieraan koppelen (bijvoorbeeld naam-van-het-asiel.be)?
Of is het iets generieker (bijvoorbeeld adopteer-poezen.be)?

Als het overduidelijk is dat het een domeinnaam is voor het asiel, kan ze dit ja.
Maar dan moet het echt duidelijk zijn.
Zij is dan wel verplicht om alle kosten te betalen: registratiekosten, setupkosten, transactiekosten, BTW, alsook de kosten die de registrar rekent om dit over te dragen naar een nieuwe houder.

Reclame

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#4 , 19 jul 2017 09:07

wat heeft dit te maken met arbeidsrecht?
Iedereen kan zich eens vergissen men keuze van subforum?
Als buitenstaander, die JF niet gewend is van subforumkeuze, kan ik de beslissing voor AR echter wel begrijpen, ook al hoort het hier inderdaad niet.

Maar goed:
* kan ik gewoon de dierenartskosten aan de opvang/asiel aanrekenen, aangezien ik betaald heb voor een gezond kitten?
Je hebt bewijs van betaling, en schriftelijk bewijs dat dit een adoptiebijdrage was.
Je hebt bewijs dat dierenartskosten normaal voor het asiel zijn.
Dus ik zou hier stellen: ja, dit kun je aanrekenen.
* kan ik afdwingen dat ze de adoptiepapieren alsnogninvult?
Sowieso, dit is zelfs verplicht.
Anders zou ze jou nog kunnen aanklagen voor diefstal, en beweren dat ze niet weet waarvoor dat geld dient.
* kan ze de domeinnaam opeisen zonder ervoor te betalen?
Hangt ervan af.
Kan je adhv de domeinnaam het asiel hieraan koppelen (bijvoorbeeld naam-van-het-asiel.be)?
Of is het iets generieker (bijvoorbeeld adopteer-poezen.be)?

Als het overduidelijk is dat het een domeinnaam is voor het asiel, kan ze dit ja.
Maar dan moet het echt duidelijk zijn.
Zij is dan wel verplicht om alle kosten te betalen: registratiekosten, setupkosten, transactiekosten, BTW, alsook de kosten die de registrar rekent om dit over te dragen naar een nieuwe houder.
Bedankt! Ik me heb me inderdaad vergist van subforum, weet ook niet goed waar dit nu onder zou vallen?

* ja ik bewijs dat dierenartskosten voor het asiel zijn, dus ga de kopie van de factuur gewoon naar her asiel laten opsturen dan?

* zij beweert dat de adoptiepapieren heen verplichting zijn?
Kan ik dit dan bij de politie aangeven? Want ze heeft mij overal geblokkeerd...

* haar asiel heet xxx Xxx Kattenopvang! Echter is de domeinnaam gewoon xxx Xxx.be
Maar dan moet ze er dus gewoon voor betalen? Er werd haar meermaals voorgesteld dat ze de domeinnaam gewoon mag overkopen van ons, maar ze wilt dat we die gratis geven, maar daar kan ze ons alleszins toch niet toe dwingen neem ik aan?

En nog een bijkomende vraag: ik heb nog heel wat papierwerk en medicatie liggen van de opvang. Ze wilt dit nu graag terug en eist dat ik het ga brengen (zij woont 125km en anderhalf uur rijden van bij ons uit!) maar dat staat nergens in mijn contract als opvanggezin dat ik het zou moeten brengen? Er staat zelfs nergens iets vermeld over medicatie of papieren in het algemeen! K
Kan ik vragen dat zij dit komt ophalen en ondertekend voor ontvangst? Anders zou ze nog durven beweren dat ze het niet heeft ontvangen (daarom stuur ik het ook niet per post op!)
En ik heb nog wat spulletjes (kattenbak enzo) van de buren gehad en die eist ze nu ook op, maar dat hebben de ze buren aan mij gegeven, niet aan de opvang?!, Ok omdat zoveel katjes had, maar toch, dit kan ze dan toch niet zomaar gaan opeisen hè?

eylis
Berichten: 8840

#5 , 19 jul 2017 09:40

-de domeinnaam kan ze overkopen als ze dat wenst: als ze niet wil betalen blijft de domeinnaam van jou.
- adoptiepapieren zijn niet zozeer verplicht te hebben als eigenaar: zolang de kat gechipt is en je naam als eigenaar aan de Chip gelinkt is, is het OK./
- Vraag gerust dat ze zelf de spullen komt ophalen en laat haar ondertekenen voor ontvangst.
- Hoe kan deze dame nu op de hoogte zijn van spullen die je gekregen hebt van de buren? Dat is net zoveel als ergens binnenstappen bij mensen en vertellen: ach dit en dat en dat daar: dat is van mij.... Dat slaat dus nergens op. Om te kunnen stellen dat die spullen van haar zijn, zal ze toch de aankoopbewijzen moeten kunnen tonen. En dan nog.

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#6 , 19 jul 2017 11:24

-de domeinnaam kan ze overkopen als ze dat wenst: als ze niet wil betalen blijft de domeinnaam van jou.
- adoptiepapieren zijn niet zozeer verplicht te hebben als eigenaar: zolang de kat gechipt is en je naam als eigenaar aan de Chip gelinkt is, is het OK./
- Vraag gerust dat ze zelf de spullen komt ophalen en laat haar ondertekenen voor ontvangst.
- Hoe kan deze dame nu op de hoogte zijn van spullen die je gekregen hebt van de buren? Dat is net zoveel als ergens binnenstappen bij mensen en vertellen: ach dit en dat en dat daar: dat is van mij.... Dat slaat dus nergens op. Om te kunnen stellen dat die spullen van haar zijn, zal ze toch de aankoopbewijzen moeten kunnen tonen. En dan nog.
Dankje.
Ik heb ondertussen, op aanraden van de politie, de adoptiepapieren zelf ingevuld en ondertekend en als adoptant mijn vriend zijn naam ingevuld en zijn handtekening.
Dit aangezien ik altijd de adoptiepapieren van mijn oovangers zelf mag invullen en er nergens in mijn opvanggezincontrzct staat dat dat niet mag al je zelf adopteerd ;)

De spulletjes weet ze omdat ik in de groep zei dat ik weer wat spulletjes had gekregen, maar ze kan niet bewijzen dat die voor de opvang zijn, want ze zijn aan MIJ gegeven, niet aan de opvang...

eylis
Berichten: 8840

#7 , 19 jul 2017 11:45

Ze weet dus officieel niet eens dat je spulletjes hebt ontvangen, laat staan hoe ze er uit zien en wat het exact is, dat zijn haar zaken dus niet. Hoe zou ze willen bewijzen welk zogezegd haar spullen zijn? Meldt nadat ze de spullen van de VZw is komen ophalen en ze de inventarislijst voor ontvangst heeft getekend, formeel dat je geen andere spullen in het bezit hebt van de VZW.

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#8 , 19 jul 2017 23:19

Ze weet dus officieel niet eens dat je spulletjes hebt ontvangen, laat staan hoe ze er uit zien en wat het exact is, dat zijn haar zaken dus niet. Hoe zou ze willen bewijzen welk zogezegd haar spullen zijn? Meldt nadat ze de spullen van de VZw is komen ophalen en ze de inventarislijst voor ontvangst heeft getekend, formeel dat je geen andere spullen in het bezit hebt van de VZW.
Ja ik heb soms foto's gemaakt van de spulletjes en doorgestuurd van 'kijk eens wat ik heb gekregen!' Maar blijft dus erbij dat het een donatie aan mij en de poezen is, niet aan de opvang...
ook heeft ze voor de andere spullen nooit een document opgemaakt dat wij deze in bruikleen zouden krijgen! (Mondeling werd gemeld dat ik ze erna gewoon mocht houden, want ze krijgt toch vaak nieuw materiaal).
Ze kan dus op geen enkele manier bewijzen of aantonen dat dit spullen van haar zijn?
Want ik heb door haar beloftes eigen spullen al weggedaan... :/

eylis
Berichten: 8840

#9 , 20 jul 2017 10:11

precies, ze kan niets bewijzen. De spullen die je gekregen hebt, zijn aan jou gegeven. Er bestaat geen document dat die spullen aan de organisatie geschonken zijn.

Terug naar “Andere”