Huurcontract voertuig

Evdb1989
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Huurcontract voertuig

#1 , 17 jul 2017 12:37

Vorige maand hebben wij voor ons feest een koelwagen gehuurd. Wij hadden de koelwagen op zondag nodig en hiervoor werd 1 dag huur gevraagd.
Vermits de verhuurfirma op zondag niet werkt kreeg ik per mail de vraag of ik op vrijdag de koelwagen wilde afhalen, wat voor ons geen probleem was.
Op vrijdag ging ik op de vestiging het huurcontract tekenen voor zondag, betaalde ik de huurprijs voor 1 dag (incl 200 km) en de waarborg.
Gezien wij de koelwagen al zo vroeg hadden stelde ik de vraag of wij op zaterdag al met koelwagen naar de winkel mochten om zo dubbel werk te vermijden. Er werd mij gezegd dat dit geen probleem was.

Nu is ons probleem het volgende:
Ik krijg nu 2 facturen voorgeschoteld. 1 factuur voor de huur op zaterdag en 1 factuur voor de huur op zondag.
Dus concreet zou ik nu 2 dagen huur moeten betalen terwijl wij de koelwagen maar 1 dag nodig hadden.

Dit is toch niet correct van de verhuurfirma? Ik heb slechts een huurcontract getekend voor 1 dag zijnde zondag en nu zou ik moeten extra huur betalen omdat ik op zaterdag naar de winkel ben geweest?

Graag wat meningen? Protesteer ik de factuur? Of is dit correct van de huurfirma?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jul 2017 13:00

Hoe weet de verhuur firma dat je naar de winkel met deze wagen bent gereden???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

CityBird
Berichten: 792

#3 , 17 jul 2017 13:29

Neem aan GPS-tracking, zowat standaard praktijk met huurwagens, zelfs als dat bij wet verboden is.

Reclame

Evdb1989
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jul 2017 13:31

Hoe weet de verhuur firma dat je naar de winkel met deze wagen bent gereden???
Gps tracking. Maar ik had het ook de vrijdag al gevraagd of dit een probleem ging zijn.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 17 jul 2017 13:51

Natuurlijk is dat geen probleem.

Gewoon de huur voor die dag ook betalen. U gebruikt die wagen toch effectief de zaterdag ?

Het gaat hier wel om een verhuurfirma, toch?

Evdb1989
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 jul 2017 13:53

Natuurlijk is dat geen probleem.

Gewoon de huur voor die dag ook betalen. U gebruikt die wagen toch effectief de zaterdag ?

Het gaat hier wel om een verhuurfirma, toch?
Dus u bent van mening dat deze huur verschuldigd is?
Wij hebben enkel gebruik gemaakt van de huurwagen omdat deze ons al een dag eerder werd gegeven. Als wij hadden geweten dat we extra moesten betalen gingen wij dit niet gedaan hebben.

Mijn huurcontract spreekt enkel op zondag, niet op zaterdag en zondag.

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 17 jul 2017 14:00

Ja, bij uw vraag mochten ze dat wel vermeld hebben.

Alhoewel : u huurt dus voor de zondag; bijkomend gebruikt u de wagen om extra de zaterdag te gaan winkelen, en op die manier werk te besparen. Dat is iets helemaal anders dan de koelwagen bij u te parkeren, en hem de zondag als koelwagen gebruiken.

Evdb1989
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 jul 2017 14:15

Ja, bij uw vraag mochten ze dat wel vermeld hebben.

Alhoewel : u huurt dus voor de zondag; bijkomend gebruikt u de wagen om extra de zaterdag te gaan winkelen, en op die manier werk te besparen. Dat is iets helemaal anders dan de koelwagen bij u te parkeren, en hem de zondag als koelwagen gebruiken.
Dus naar uw mening is het correct dat er ons een extra dag huur wordt aangerekend?
Rekening houdend met het feit dat ik slechts een huurcontract gekregen heb voor zondag en niet voor het ganse weekend?
En er mij mondeling goedkeuring werd gegeven om op zaterdag boodschappen te doen?

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 17 jul 2017 14:25

Als alles verlopen is zoals u zegt -- en waarom zou dat niet zo zijn-- vind ik het niet fijn dat ze u zo behandelen.

Aan de andere kant HUURT u die wagen voor één dag, de zondag, dat is de afspraak.

En u GEBRUIKT de wagen toch twee dagen.

Voor hun standpunt valt zeker iets te zeggen, dacht ik.

Evdb1989
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#10 , 17 jul 2017 14:36

Als alles verlopen is zoals u zegt -- en waarom zou dat niet zo zijn-- vind ik het niet fijn dat ze u zo behandelen.

Aan de andere kant HUURT u die wagen voor één dag, de zondag, dat is de afspraak.

En u GEBRUIKT de wagen toch twee dagen.

Voor hun standpunt valt zeker iets te zeggen, dacht ik.
De wagen is inderdaad gebruikt voor 2 dagen omdat we deze al van de zaterdag moesten gaan halen.
Als ze mij gezegd hadden dat de wagen niet gebruikt mocht worden ging dat ook niet gebeurd zijn..
Dus best betalen want ik heb geen voet om op te staan ?

Sirkii
Berichten: 5396

#11 , 17 jul 2017 14:52

Heb je het al aan de verhuurfirma gevraagd ?

Evdb1989
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#12 , 17 jul 2017 14:59

Heb je het al aan de verhuurfirma gevraagd ?
Reeds verscheidene mails verstuurd.

Persoon zegt dat we hem de zaterdag gebruikt hebben dus ook huur moeten betalen. Terwijl hij mij mondeling daarover niets had verteld.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 17 jul 2017 15:06

De verhuurder zal daar wel een log bestandje dan van hebben, ik denk dat er maar één oplossing is en dat je dit zal moeten betalen, je heeft geen poot om op te staan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Evdb1989
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#14 , 17 jul 2017 15:57

De verhuurder zal daar wel een log bestandje dan van hebben, ik denk dat er maar één oplossing is en dat je dit zal moeten betalen, je heeft geen poot om op te staan !
Ik heb het hem zelf verteld dat ik op zaterdag al boodschappen zou doen (vermits hij mij de wagen al vroeger ter beschikking stelde) en hij maakte er geen probleem van en liet mij het huurcontract voor 1 dag, zijnde zondag tekenen.

Dan is het toch niet normaal dat ik achterna 1 dag extra huur moet betalen ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 17 jul 2017 16:07

Neen normaal is dit zeker niet, maar in log bestandje zit je dat u gereden heeft, wat hij mondeling tegen u gezegd heeft, heb je dit gesprek opgenomen ????

Als het neen is dan sta je nergens bij de vrederechter !!

Het kan een onfrisse verkoop methode zijn, zoals er veel zijn !
Laat het een les zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”