Geld geleend aan iemand en geeft het niet terug, blad getekend

larissa
Topic Starter
Berichten: 37

Geld geleend aan iemand en geeft het niet terug, blad getekend

#1 , 13 jul 2017 18:45

Hallo,


ik heb vorig jaar aan iemand 60 euro geleend. Geen groot bedrag, maar ik heb een blad opgesteld dat zowel zij als ik getekend hebben, waarop ik schreef wat ze geleend heeft en dat ze dat wanneer het kan terugbetaalt. Tot nu toe heeft ze niks terugbetaald en antwoord ze niet op mijn berichten.

Kan ik, met dat blad dat ik heb laten tekenen, zorgen dat ze mij terugbetaalt op een of andere manier?

Vriendelijke groeten,

Larissa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2017 19:08

Voor 60€ naar de vrederechter stappen of naar een advocaat ???

Meer kan je niet doen, als je al een aangetekende zending doet om haar in gebreke te stellen kost het je al 5€ !

Ik denk dat je kosten veelvouden gaan zijn dan die 60€.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 13 jul 2017 20:12

'Wanneer ze kan' is geen nauwkeurige termijn. Wat indien ze oordeelt dat het de eerste 10 jaar niet zal lukken? Voor 60 Euro kan u realistisch gezien niets ondernemen. Les om te onthouden: indien iemand geld nodig heeft--> zend hen naar een bank.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jul 2017 20:44

Een verzoening via de Vrederechter is kosteloos.
Maar als andere partij niet opdaagt, ben je geen stap verder.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Andere”