Abnormale meterstanden bij periodieke controle

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

Re: Abnormale meterstanden bij periodieke controle

#16 , 09 aug 2017 11:07

Klopt, maar nu dient een 'speciale meteropname' te gebeuren, m.i. wordt dat best aangevraagd bij Eandis door de leverancier (hoewel het in theorie ook rechtstreeks kan, maar wat indien Eandis dan met een factuur komt aandragen en niets meer wil horen over een vergissing).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 09 aug 2017 11:14

Klacht indienen bij de ombudsdienst.

http://www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/ ... gI81_D_BwE

Eandis beschikt over een database met alle verbruik in dat pand van de vorige jaren, als er iets abnormaal is werken ze zeker mee aan een oplossing

Bij een meerverbruik van 17 000 kwh zullen ze zeker iemand sturen voor nazicht van de meter, je kan ook gratis een energie meter lenen zodat je ook zelf kan nazien of er iets abnormaal veel verbruikt.
Je kan ook gratis een energiescan aanvragen.

https://www.eandis.be/nl/klant/energie- ... -aanvragen
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Bimarelle
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#18 , 09 aug 2017 13:07

Ja inderdaad Eandis, maar de energieleverancier doet de communicatie bij hen aangezien ik hen had gecontacteerd ivm de afrekening. Ik ben waarschijnlijk ook niet de eerste dus zij weten beter bij wie ze moeten zijn.
@sloeberken wat bedoel je met nazicht meter? Ze spraken in het slechtste geval enkel over een nieuwe meteropname (wat voor de duidelijkheid zeker mag).
Mijn meterstanden op mijn foto liggen id lijn van ons verbruik.

Reclame

mbbs1024
Berichten: 474

#19 , 10 aug 2017 13:30

Waarom bel je niet eens met Eandis ?
Je moet dan het EAN nr de door hen opgenomen meterstand, de meterstanden van jouw foto's en je adres bij de hand hebben.

en als daar niets uitkomt, kan je nog naar de ombudsman en/of een aangetekende brief sturen waarin je alles uitlegt.

Terug naar “Andere”