Ik heb de sleutel overgedragen aan de nieuwe eigenaar op 28/3/2017 en alle documenten in orde gebracht.
Met andere woorden: niet alle documenten waren in orde? Overdracht van de meters was u vergeten? Dit is niet de schuld van de energieleverancier, zou ik zo denken. Zolang zij geen formulier krijgen om de meter af te sluiten of deze over te dragen naar een nieuwe eigenaar (of dat u van energieleverancier verandert), blijft uw contract daar lopen. Dat is nogal logisch.De telefoniste merkte toen op dat ik wel degelijk de meterstanden moest doorgeven anders kon ze niets voor mij doen.
U schrijft dat u pas vandaag de meterstanden in uw bezit had? Hoe had dit vroeger opgelost kunnen worden door de maatschappij, zonder dat ze de correcte meterstanden hadden?terwijl het eigenlijk vroeger had kunnen opgelost worden.
Daar klopt niets van.neen ik had alles opgestuurd (zo een standaarddocument met de meterstanden ondertekend door beide partijen). Ik belde vandaag en ze zagen dat de meterstanden in orde waren alleen was het dossier blijven hangen. De nieuwe eigenaar (ik ben oude eigenaar) heeft nog niets gedaan, maar ik moet de nieuwe eigenaar zijn polleke niet gaan vasthouden?
Het is energieleverancier dat dossier liet 'hangen'.
ik heb mijn overname document opgestuurd, en correct zo blijkt. Maar zij zeggen dat ze eerst de tegenpartij moeten bellen, normaal is dit twee keer maar in mijn geval zal dit maar één keer zijn. Plus ik had ook zoiets wat heb ik uitstaans met de nieuwe eigenaar?!Daar klopt niets van.neen ik had alles opgestuurd (zo een standaarddocument met de meterstanden ondertekend door beide partijen). Ik belde vandaag en ze zagen dat de meterstanden in orde waren alleen was het dossier blijven hangen. De nieuwe eigenaar (ik ben oude eigenaar) heeft nog niets gedaan, maar ik moet de nieuwe eigenaar zijn polleke niet gaan vasthouden?
Het is energieleverancier dat dossier liet 'hangen'.
Wanneer u het contract opzegt, dan is er gewoon geen contract meer tot de nieuwe eigenaar of bewoner een nieuw contract afsluit.
Er is nooit een automatische overgang bij DEZELFDE energieleverancier. Die bellen nooit naar de nieuwe eigenaar/bewoner.
Als verhuurder ben ik goed op de hoogte van deze procedure!!!!
Voila dat dacht ik ook. Ik had alles perfect afgerond. Thuis kreeg ik ook al onder mijn voeten omdat niet in orde was. Maar als je verhuist heb je zoveel rond jouw hoofd dat je soms iets durft te vergeten.Zoals u terecht schrijft hebt u geen uitstaans met de nieuwe eigenaar.
Indien u correct hebt opgezegd, dat wil zeggen met de meterstand en alle andere gegevens ook correct, dan stopt het voor u.
De nieuwe eigenaar moet vervolgens zelf en liefst tijdig beslissen wie hij als energieleverancier wil.
Maar dat is dus geenszins noch uw probleem, noch uw verantwoordelijkheid.
De energieleverancier die u had heeft daarbij ook geen enkel voorrecht en moet geen contact opnemen met de nieuwe eigenaar.
Tenzij die nieuwe eigenaar dezelfde energieleverancier heeft gekozen.
Dat is inderdaad zo.Waarom toch altijd dat bellen?
Meterstanden kan je via EANDIS (netwerkbeheerder) elektronisch doorgeven, en je krijgt hiervan onmiddellijk een bevestiging. Eandis zal dat de leverancier contacteren, die op zijn beurt dan de eigenaar zal aanmanen een contract af te sluiten bij hen of een concurrent.
Ik hoef niet echt bijkomende intresten ik wil eigenlijk alleen mijn centen binnen de 14 dagen op mijn rekening zien! Maar ja dat kan ik ook bijna niet afdwingen want dan gaan ze waarschijnlijk zeggen dat dat de procedure is....Vraag dezelfde intresten als diegene die ze zouden aanrekenen aan u ingeval van te late betaling!
Alleen: hoe gaat u dat afdwingen?
tip: Als u er een principiële zaak van maakt en de moeite wil doen kan u dit aan de ombudsman voorleggen....
Waarom hebt u dan een tweede keer de meterstanden opgevraagd bij de nieuwe eigenaar? Ik kan niet goed volgen, eerlijk gezegd. Als alles opgestuurd was, en u krijgt na 14 dagen nog geen nieuws, dan belt u toch meteen naar uw leverancier om te informeren wat er aan de hand is? Waarom wacht u drie maand om te informeren?neen ik had alles opgestuurd (zo een standaarddocument met de meterstanden ondertekend door beide partijen).
Ik ben verhuisd einde maart, heb dan ook mijn overnamedocument opgestuurd naar de energieleverancier. Ineens zie ik tweemaal 78 euro van de rekening. De eerste maand dacht ik nog met de afsluiting enzo (en plus nieuw huis gekocht aan het verbouwen, het viel niet direct op). Dus ergens begin juni bel ik naar de energieleverancier om te zeggen dat ik verhuisd ben. En die telefoniste zei me dat er geen meterstanden waren en dat die wel degelijk nodig waren. Daarom heb ik deze nagevraagd bij de nieuwe eigenaar of hij me de meterstanden kon bezorgen.Waarom hebt u dan een tweede keer de meterstanden opgevraagd bij de nieuwe eigenaar? Ik kan niet goed volgen, eerlijk gezegd. Als alles opgestuurd was, en u krijgt na 14 dagen nog geen nieuws, dan belt u toch meteen naar uw leverancier om te informeren wat er aan de hand is? Waarom wacht u drie maand om te informeren?neen ik had alles opgestuurd (zo een standaarddocument met de meterstanden ondertekend door beide partijen).
Afin, los daarvan: als er een vergissing / vergetelheid gebeurde bij de energieleverancier, maar het teveel betaalde wordt netjes terugbetaald, is de kous af. Ik zou niet weten waarom je daarvoor een schadevergoeding zou eisen? Welke schade hebt u gehad?