FIDUCRE

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

Re: FIDUCRE

#31 , 18 sep 2017 07:18

Ik schreef naar Fi.....dat ik in Collectieve Schuldbemiddeling zou gaan en kreeg van hen meteen reactie !!

Ze lieten me weten datze het dossier zullen opschorten tot ze nieuws zouden krijgen van de collectieve Schuldbemiddeling !!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#32 , 04 okt 2017 08:18

Wat wil je daarmee zeggen "denlowie" , slaap op je beide oren , je bent straks met pensioen ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#33 , 04 okt 2017 08:23

Wat wil je daarmee zeggen "denlowie" , slaap op je beide oren , je bent straks met pensioen ?
Als je een klein werknemers pensioen heeft kan er geen tot bijna geen beslag opgelegd worden, versta niet dat je nog in de CSR wil gaan op je ouderdom.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#34 , 17 okt 2017 10:06

Ik en mijn man hebben een zicht-rekening bij de KBC . Maar van beiden is het een ander rekening-nummer.

Het pensioen van mijn man komt op zijn rekening-nummer , en het loon van mezelf komt op een ander rekening-nummer.

Wanneer er eventueel bankbeslag mocht worden gedaan op de bankrekening van mijn man , kunnen zij dan ook beslag doen op mijn bankrekening ? (zoals gezegd , hebben we elk een verschillende bankrekening-nummer maar wel bij dezelfde bank))


Mijn loon bedraagt maandelijks 750 €. Mijn loon valt toch ook onder bepaalde codes zodat ze geen beslag kunnen leggen op mijn rekening , gezien mijn inkomen van maar 750 €.



Kunnen zij bij eventueel bankbeslag , onze inkomsten samenvoegen gezien we in dezelfde bank zijn , maar wel onder verschillende bankrekening-nummers ??

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#35 , 17 okt 2017 11:49

ADI is vraagt dit al vele weken ben je nu nog niet ingelicht ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#36 , 09 jan 2018 10:03

Ik ben vanaf 01/08/2017 op pensioen gegaan. Voordien stempelde ik en werd er van mijn 1.265 €. een 60 €. loonsoverdracht gedaan door Fiducre.
Sinds ik op pensioen ben gegaan op 01/08/2017 is er geen loonsoverdracht meer gedaan op mijn pensioen van 1.227 €.
(Hoeveel beslag zou Fiducre kunnen leggen op mijn pensioen ?)

Een beetje raar dat ik vanaf 01/08/2017 nog GEEN enkele reactie meer heb ontvangen van Fiducre !! Zouden ze dit uit het oog hebben verloren , of zou dit een stilte zijn voor de storm ?

Waarmee ik bedoel . Ze kunnen uiteraard nog steeds loonsoverdracht laten gebeuren op mijn pensioen , maar kunnen zij ook nog verder handelen , zoals mij voor de rechtbankl dagen ,beslag leggen op inboedel , beslag op bankrekening enz....wetende dat inboedel niet meer waard is dan zo'n 500 €.

(de inboedel bestaat alléén uit stukken van Kringloop-winkel en Fiducre weet daarvan,want ik heb hen dat laten weten en ook wat bewijsstukjes bijgestoken...)

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#37 , 16 jan 2018 09:31

NIEMAND EEN ANTWOORDJE ?

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#38 , 30 jan 2018 08:09

ECHT NIET IEMAND DIE EEN ANTWOORDJE HEEFT ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#39 , 30 jan 2018 12:37

ECHT NIET IEMAND DIE EEN ANTWOORDJE HEEFT ?
Daar hoor je niks meer van !!

als je het minimum pensioen heeft en geen eigendommen heeft kan men geen beslag legen op je pensioen !!

Je pensioen word gestort naar een bank en daar staat een code bij en dan weet de bank dat daar geen beslag kan opgelegd worden !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#40 , 01 mar 2018 09:47

En dan....wat het beslag inboedel betreft. Moet er daarvoor eerst niet door Fi....een rechtszaak worden opgestart ?
Ik hoor al een 5 maand niets meer van Fi...,zou dat de stilte kunnen zijn voor de storm ?
Fi...kan toch ook geen GDW sturen zonder een "vonnis" ...?
Ik heb in het verleden al eens een schrijven ontvangen van een deurwaarder die "zogezegd" zou aangesteld zijn geweest door Fi....

Er is uiteraard een openstaande schuld van 14.000 €. Er wordt niets afbetaald , ook doen ze geen Loonsoverdracht meer (eerder wel op mijn stempelgeld van 1.260 €.) maar sedert ik op pensioen ben gegaan is er tot op heden nog geen loonsoverdacht gebeurd sinds ik op pensioen ben gegaan op 01/08/2017.

Dan heb ik nog een andere vraagje :

Kan Fi...,wanneer ze een aanvraag doen voor loosoverdracht" bij mijn pensioenskas, de maanden vanaf 01/08/201 tot en met heden 01/03/2018 (dus een 6 maanden) deze bedragen in één keer opeisen ? Waarmee ik bedoel , kunnen ze aan de pensioenskas eisen de maanden augustus,september,oktober,november en december (voor 2017) en voor januari & februari 2018 in één keer te doen betalen ?

De ene zegt van "ja" , de andere zeg dan weer van "nee"........Ikzelf weet het niet !

Jullie meschien wel ?

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#41 , 05 mar 2018 07:38

NIEMAND DIE EEN ANTWOORD WEET OP DEZE VRAAG !!

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#42 , 05 mar 2018 09:32

NIEMAND DIE EEN ANTWOORD WEET OP DEZE VRAAG !!
Jawel: Nee.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#43 , 06 mar 2018 05:15

Wat bedoelt U met : jawel : nee Lanox ?

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#44 , 06 mar 2018 10:32

NIEMAND DIE EEN ANTWOORD WEET OP DEZE VRAAG !!
Jawel.
De ene zegt van "ja" , de andere zeg dan weer van "nee"........Ikzelf weet het niet !

Jullie meschien wel ?
Nee.

Schreeuwen om een antwoord levert meestal niet veel op op dit forum.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#45 , 06 mar 2018 10:43

Ik had graag een beetje zekerheid omtrent de Loonsoverdracht.....!

Ik wil alléén maar met zekerheid weten of Fi.... 5 à 6 maand in één keer kan opvragen bij mijn Pensioenskas ???!!

Voordien werd er loonsoverdracht gedaan op mijn stempelgeld,maar ik ben op pensioen van 01/08/2017 en sedertdien werd er geen loonsoverdracht gedaan,daarom mijn vraag : gezien er al loonsoverdracht was op mijn stempelgeld , en ik nu al maanden op pensioen ben , zij die maanden in één keer kunnen opvragen bij de pensioenskas !!

Terug naar “Andere”