FIDUCRE

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: FIDUCRE

#46 , 06 mar 2018 11:43

Ik heb reeds verschillende keren en maanden u geschreven dat men op je pensioen geen inhoudingen kunnen doen omdat je pensioen te laag is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#47 , 12 mar 2018 06:46

NOG ALTIJD NIEMAND EEN DUIDELIJK ANTWOORD ?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#48 , 12 mar 2018 09:13

NOG ALTIJD NIEMAND EEN DUIDELIJK ANTWOORD ?

er is u al meerdere keren gezegd dat men niks kan afhouden op het minimum pensioen en dat u er niks meer van zal horen.


als u dat na een paar maand nog niet door heeft zou ik best eens een (oog)arts of psychiater raadplegen want het lijkt niet door te dringen bij u.

Reclame

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#49 , 12 mar 2018 09:30

Akkord Drone......


Maar de vraag was (!! ) kunnen zij 7 maand loonoverdracht uitvoeren in één keer !!! ???

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#50 , 12 mar 2018 09:37

Akkord Drone......


Maar de vraag was (!! ) kunnen zij 7 maand loonoverdracht uitvoeren in één keer !!! ???
Als men van je pensioen niks kunnen afhouden dan kan het zeker over 7 maanden niet !!!!!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#51 , 12 mar 2018 09:56

Ok.... Dank U wel Drone.....

Het was alléén maar zo dat ik in twijfeling zat.

Op mijn Stempelgeld werd er zoals gezegd maandelijks 60,00 €. "loonoverdracht" gedaan , maar sinds ik op pensioen ben gegaan op 01/08/2017 was ik bang dat ze , wanneer ze een nieuwa aanvraag tot "loonsoverdracht" zouden doen bij mijn Pensioenkas , Fi...deze 7 maand in één keer zouden kunnen opvragen !!

Mijn Pensioen bedraagt nu 1.245,00 €. p/m (iets omhoog gegaan)
Is dit bovenvermeld bedrag het Minimum-pensioen ??

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#52 , 12 mar 2018 10:05

1220,86€ is het minimum pensioen voor een arbeider.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#53 , 13 mar 2018 10:54

Weet ook iemand wie het Vakantiegeld voor Pensioenen uitbetaald ?

Is dat de RJV ? Of is dit een andere uitbetalingskas ?

Op de site van RJV zie ik trouwens nog niets staan op hun site......

Ik weet van de pensioenskas zelf dat ik vakantiegeld zal ontvangen in mei 2018 , maar had graag geweten welke uitbetalings-kas het is !!!

Alvast dank bij voorbaat.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#54 , 13 mar 2018 11:04

Als in Pensioen bent word er jaarlijks in mei verlof geld uitbetaald door de pensioenkas zelf dit zit in mei bij je pensioen.

Voor de maanden van verleden jaar als je gewerkt heeft zal RJV u die nog uitbetalen en de rest de pensioenkas.

Als je geen recht meer heeft op je vakantie geld voor de gewerkte dagen in 2017, dan krijg je het volledig vakantiegeld van de pensioen kas.

In 2018 krijgt een gepensioneerde als hij een volledig vakantie geld krijgt van zijn pensioen 923,09 EUR voor een gezin pensioen en 738,45 EUR en als alleen staande.

nu je bent nog geen jaar in pensioen zoals ik lees daar zal je dan ook maar een deel er van krijgen voor de maanden dat je in pensioen was in 2017
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#55 , 13 mar 2018 11:33

Volgens de brief van de Pensioenskas word ik maximaal uitbetbaald,inderdaad 738,45 €.

Maar....het pensioen en het vakantiegeld wordt TESAMEN betaald in mei e.k.

Code: Selecteer alles

Dus zou ik een totaal moeten ontvangen van 1.983,98 €.
[/b]

Maar....voor mijn pensioen op 01/08/2017 zat ik met een loonoverdracht van Fi....op mijn stempelgeld van 60,00 €. p/m.

Sedertdien werd er (sinds ik op pensioen ben) geen loonoverdracht meer gedaan door Fi.....

Zouden ze soms wachten voor loonoverdracht tot wanneer het vakantiegeld zou worden uitbetaald ?

Wanneer Fi....voor de betaling van pensioen + vakantiegeld alsnog loonoverdracht zouden doen , dan zou ik van de 1.983,98 €. niet veel meer overhouden zeker ? Nog zo'n 1.400 €

Hoewel er reeds loonoverdracht werd gedaan (vroeger) op mijn werkloosheidsuitkering , en zij nu nog aan de pensioenskas nog geen aanvraag loonoverdacht hebben gedaan , moeten zij voorals nog VOOR de loonoverdracht mij en de pensioenkas contacteren ?
Heb ik dan nog geen tijd om verzet aan te tekenen ?

Of kunnen zij meteen loonoverdacht laten uitvoeren ij de pensioenkas zonder mij te contacteren ?

Jammer is ook wanneer er loonoverdracht is,het pensioen en het vakantiegeld tesamen wordt gestort !!

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#56 , 13 mar 2018 11:36

Volgens de brief van de Pensioenskas word ik maximaal uitbetbaald,inderdaad 738,45 €.

Maar....het pensioen en het vakantiegeld wordt TESAMEN betaald in mei e.k.

Volgens de brief van de Pensioenskas word ik maximaal uitbetbaald,inderdaad 738,45 €.

Maar....het pensioen en het vakantiegeld wordt TESAMEN betaald in mei e.k.

Code: Selecteer alles

Dus zou ik een totaal moeten ontvangen van 1.983,98 €.


Maar....voor mijn pensioen op 01/08/2017 zat ik met een loonoverdracht van Fi....op mijn stempelgeld van 60,00 €. p/m.

Sedertdien werd er (sinds ik op pensioen ben) geen loonoverdracht meer gedaan door Fi.....

Zouden ze soms wachten voor loonoverdracht tot wanneer het vakantiegeld zou worden uitbetaald ?

Wanneer Fi....voor de betaling van pensioen + vakantiegeld alsnog loonoverdracht zouden doen , dan zou ik van de 1.983,98 €. niet veel meer overhouden zeker ? Nog zo'n 1.400 €

Hoewel er reeds loonoverdracht werd gedaan (vroeger) op mijn werkloosheidsuitkering , en zij nu nog aan de pensioenskas nog geen aanvraag loonoverdacht hebben gedaan , moeten zij voorals nog VOOR de loonoverdracht mij en de pensioenkas contacteren ?
Heb ik dan nog geen tijd om verzet aan te tekenen ?

Of kunnen zij meteen loonoverdacht laten uitvoeren ij de pensioenkas zonder mij te contacteren ?

Jammer is ook wanneer er loonoverdracht is,het pensioen en het vakantiegeld tesamen wordt gestort !!

Dus zou ik een totaal moeten ontvangen van 1.983,98 €.


Maar....voor mijn pensioen op 01/08/2017 zat ik met een loonoverdracht van Fi....op mijn stempelgeld van 60,00 €. p/m.

Sedertdien werd er (sinds ik op pensioen ben) geen loonoverdracht meer gedaan door Fi.....

Zouden ze soms wachten voor loonoverdracht tot wanneer het vakantiegeld zou worden uitbetaald ?

Wanneer Fi....voor de betaling van pensioen + vakantiegeld alsnog loonoverdracht zouden doen , dan zou ik van de 1.983,98 €. niet veel meer overhouden zeker ? Nog zo'n 1.400 €

Hoewel er reeds loonoverdracht werd gedaan (vroeger) op mijn werkloosheidsuitkering , en zij nu nog aan de pensioenskas nog geen aanvraag loonoverdacht hebben gedaan , moeten zij voorals nog VOOR de loonoverdracht mij en de pensioenkas contacteren ?
Heb ik dan nog geen tijd om verzet aan te tekenen ?

Of kunnen zij meteen loonoverdacht laten uitvoeren ij de pensioenkas zonder mij te contacteren ?

Jammer is ook wanneer er loonoverdracht is,het pensioen en het vakantiegeld tesamen wordt gestort !!

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#57 , 21 mar 2018 07:36

Geen antwoordje kunnen vinden !!

Is het niet zo , dat bij de pensioenkas 10 % Loonoverdracht of Loonbeslag kan gedaan worden ??

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#58 , 21 mar 2018 08:19

Al je vragen zijn meermaals beantwoord.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#59 , 21 mar 2018 08:37

Ja....dat is meschien wel zo , maar in mei zou er volgens de pensioenkas 738,50 €. vakantiegeld zijn . Dus pensioen + vakantiegeld (1.245 + 738,50 €.) tesamen is 1.983,50 €.
Volgens de pensioenkas wordt er maar 10 % loonbeslag of loonoverdracht gedaan !!
Is dat wel werkelijk zo ? Ik denk van niet,zij moeten toch ook de beslaggrenzen volgen ?
En als zij moeten afhouden volgens de beslaggrenzen , dan zal ik alles boven de 1.432 € verliezen nietwaar ?
Moet ik nu die mevrouw van de pensioenkas aan de telefoon geloven dat er maar door de Pensioenkas maar 10 % loonbeslag of loonoverdracht kan gedaan worden ??

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#60 , 25 apr 2018 12:57

Vandaag werd een salon aangekocht door mijn zoon in de Kringloopwinkel.
Zowel de aankoopbon aan zowel de factuur staat op de naam van mijn zoon....

Op de aankoopbon als zowel op de factuur staat dat deze moet geleverd worden aan ons adres , maar.....zoals gezegd , staat de naam van mijn zoon op de aankoopbon en factuur.

Dan nu de vraag :

Mocht er beslag zijn voor inboedel , en we tonen de aankoopbon + factuur aan de deurwaarder , dan mag hij toch deze salon niet in beslag nem , of wel ?

Terug naar “Andere”